کد خبر: 296237
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
پژوهش نقشی مهم و کلیدی در کانون دارد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: موضوع پژوهش در مجموعه کانون و اداره کل آموزش و پژوهش مهم است و نقش کلیدی دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمردیان در جمع همکاران اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون با بیان این مطلب افزود: ما احساس وظیفه می‌کنیم که به عنوان متولی فرهنگ کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مرتبط، پیشرو و پیشگام باشیم. به همین دلیل تلاش کردیم تا در حد بضاعت فضای بازتری برای بخش پژوهش در نظر بگیریم.

او تاکید کرد: در سال گذشته فعالیت‌های جدیدی مانند برگزاری نشست‌هایی در رابطه با «مهارت‌های زندگی»، فعالیت‌های «کتاب درمانی»، فعالیت در حوزه تولید محتوا برای گروه سنی مثبت صفر تا شش سالگی و استعدادیابی مخاطبان، شکل گرفت که در همه‌ی این بخش‌ها پژوهش، مطالعه و اجرا هم‌زمان اتفاق می‌افتد.

زمردیان با توجه به تغییرات نسل نوجوان امروز عنوان کرد: واقعیت این است که اگر امروز بخواهیم در حوزه کودک و نوجوان فعالیت داشته باشیم، باید با عینک آن‌ها به موضوع‌ها نگاه کنیم، بدون در نظر گرفتن این مسئله هر سیاستی که بگذاریم، به شکست می‌انجامد. به همین دلیل پژوهش بسیار مهم است.

او با اشاره به اینکه در هر استان یک کارشناس پژوهش داریم که با کمک آن‌ها می‌توانیم کارهای ملی انجام بدهیم، افزود: پژوهش‌هایی در این سطح به ما کمک می‌کند که زیربنای کارهای‌مان علمی، به روز و گسترده باشد.

هدف‌گذاری برای تقویت بخش پژوهش کانون

مدیرکل آموزش و پژوهش کانون در این نشست گفت: در حال حاضر گروه پژوهشی وابسته به دانشگاه شهید بهشتی در حال بررسی و تحلیل نیازهای پژوهشی کانون هستند که این اتفاق به همت مصطفی مومنی، رئیس کانون زبان ایران افتاده است. امیدواریم نتیجه آن تا اواسط بهار به دست ما برسد تا بتوانیم در تقویم آموزشی آن را لحاظ کنیم.

نسرین سجادیان تاکید کرد: ما باید به یک نگاه پژوهشی متکی باشیم که بتوانیم تصمیم درستی بگیریم. اهمیت پژوهش در فعالیت‌های کانون پرورش فکری بسیار بالاست.

یادآوری می‌شود در این نشست که صبح روز شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، مینا ذاکرشهرک به عنوان معاون پژوهش اداره کل آموزش و پژوهش کانون معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =