کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی ۱۴۰ هزار جلد کتاب مطالعه کردند

کودکان و نوجوانان عضو ۲۶ مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان در سال ۱۳۹۸ قریب به ۱۴۰ هزار جلد کتاب از مراکز کانون امانت گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در استان با ۲۶ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار و پستی با خدمات رسانی به کودکان ونوجوانان استان نقش به سزایی در ترویج و مطالعه کتاب در کودکان ونوجوانان ایفا می کند.

حمیدی  با اشاره به اینکه مراکز فرهنگی هنری کانون کتاب‌خانه‌های تخصصی در حوزه ی کتاب‌خوانی کودک و نوجوان محسوب می شود افزود: انجام فعالیت‌های کتاب محور مانند ترغیب و تشویق کودکان به مطالعه با استفاده از فعالیت‌های مختلف در کانون از جمله رسالت‌های فرهنگی مراکز کانون در استان محسوب می شود.

مدیر کل کانون استان خاطر نشان کرد: فعالیت‌هایی نظیر معرفی کتاب، کتاب‌خوانی، شعر خوانی، قصه گویی، نقاشی یا سفالگری با استفاده از شخصیت‌های کتاب، نمایش و... از جمله فعالیت‌های کتاب محور کانون محسوب می شوند و بر همین اساس در سال ۱۳۹۸  قریب به ۱۴۰ هزار جلد کتاب توسط کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون به امانت و بیش از ۲۰ هزار دفعه فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون استان انجام  شده است.

  وی در ادامه با اشاره به حضور فعال کودکان ونوجوانان درمراکز کانون افزود: در طول سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۰۳ هزار مرتبه کودکان و نوجوان جهت بهره مندی از برنامه ها به مراکز کانون در استان مراجعه کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =