کد خبر: 296387
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
جشنواره «در خانه هنرمندانه بمانیم» در کردستان برگزار می شود

در آستانه ورود به سال نو و با هدف ترویج در خانه ماندن مردم برای مقابله عملی با گسترش و شایع شدن ویروس کرونا، جشنواره فرهنگی و هنری «در خانه هنرمندانه بمانیم» را با بهره‌مندی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کردستان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،به منظور تلاش برای تشویق بیشتر اعضای خانواده برای ماندن در خانه، بهره‌مندی صحیح از ظرفیت‌های ارتباطی از جمله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تلاش در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها، معرفی روش‌های مختلف برای حفظ سلامتی مردم در راستای مقابله با ویروس کرونا و شناسایی و کشف استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان، صدا و سیمای مرکز کردستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، جشنواره «درخانه هنرمندانه بمانیم» را برگزار می شود.

این جشنواره در رشته‌های عکاسی، استاپ موشن، نقاشی، قصه‌گویی، موسیقی، شعر و داستان با محوریت نمایش ایثار و خدمات جامعه پزشکی در راستای مقابله با ویروس کرونا، بیان هنرمندانه در خانه بمانیم، معرفی روش‌ها و شیوه‌های مختلف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تعطیلات، تجربه‌های شخصی افراد برای ماندن در خانه با اولویت کودکان و نوجوانان برگزار می گردد.

تمامی اعضای خانواده می‌توانند در هر بخش به صورت انفرادی و گروهی شرکت کرده اما اولویت پذیرش با آثاری بوده که توسط کودکان و نوجوانان تهیه و تولید شده است.

در رشته عکاسی تنها عکس‌های پذیرش می‌شوند که هنر در خانه ماندن را نشان دهند، به گونه‌ای که عکس‌های مرتبط با فضاهای عمومی و آزاد حق شرکت در این جشنواره را نداشته و هر فرد می‌تواند در بخش تک عکس با ارسال سه اثر و در بخش مجموعه پنج اثر را به جشنواره ارسال کند.

آثار مرتبط با رشته نقاشی با موضوع و محوریت ویروس کرونا، راه‌های مقابله با آن، ایثار و خدمات جامعه پزشکی برای مقابله با این ویروس، حفظ سلامتی اعضای خانواده و دیگر سرگرمی‌های ویژه کودکان و نوجوانان می‌باشد.

در زمینه قصه‌گویی نیز تمامی اعضای خانواده می‌توانند شرکت کرده اما در این بخش قصه‌ها باید کوتاه و زمان آنها کمتر از پنج دقیقه باشد و با استفاده از موبایل ضبط و به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

در رشته موسیقی علاقه مندان می‌توانند در قالب تک‌نوازی با سازهای مختلف و یا اینکه گروه‌نوازی با حضور و مشارکت اعضای خانواده خود، آثار را کمتر از چهار دقیقه به صورت تصویری ضبط کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

تمامی آثار ارسالی به این جشنواره باید با استفاده از تلفن همراه ضبط و از پذیرش آثاری که به صورت حرفه‌ای تصویربرداری شده‌اند، خودداری شود.

در بخش شعر و داستان هم به صورت مکتوب و هم به صورت صوتی و تصویری افراد می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

علاقه مندان می‌توانند در تمامی بخش‌ها آثار خود را تا 31 فروردین ماه سال 99 به شماره واتس‌آپ  0922160665 ارسال کرده و در نهایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان آثار منتخب را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

ذکر نام و نام خانوادگی، شماره تماس در کلیه آثار مکتوب و ضبط شده به همراه یک عکس 4*3 از صاحب اثر در تمامی بخش‌ها الزامی است.

با ارزیابی اعضای هیئت داورانی از هنرمندان برجسته استان، در هر بخش 10 اثر برتر معرفی و بعد از پایان عادی‌شدن شرایط و عبور از بحران کرونا در مراسمی از آنها تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

علاقه‌مندان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر برای حضور در این جشنواره می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به آدرس http://www.artsanandaj.ir مراجعه و یا اینکه از طریق @art.kurdestan ما را در شبکه‌های مختلف اجتماعی دنبال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =