کد خبر: 296391
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
بازدید 158
تشریح موفقیت‌های کانون استان اردبیل در سال ۱۳۹۸

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در خصوص عملکرد این اداره کل در سال ۱۳۹۸ گفت: در حالی این سال به نقطه پایانی می‌رسد که کانون استان یکی از درخشان‌ترین سال‌های خود را در ارتباط با افزایش میزان برنامه‌ها و فعالیت‌ها داشت و به‌تبع آن‌هم موفقیت‌های ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی کسب شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در این خصوص تصریح کرد: به‌موازات برنامه‌های مدوّن و جامع کشوری، متناسب با مختصات و ظرفیت‌های فرهنگی، برنامه‌هایی تدوین شد که خلاق محور بود و سرانجام به رشد تعداد اعضا و برخورداری حداکثری جامعه کودک و نوجوان استان از فعالیت‌ها شد.

احدزاده در خصوص توجه به ظرفیت‌های فرهنگ بومی در برنامه‌های کانون استان نیز افزود: تعریف و اجرای هفت مهرواره خاص در مناطق مختلف استان، جلب مشارکت و همراهی ادارات و سازمان‌های دولتی، برونداد مناسبی از مشارکت و همکاری‌های برون‌سازمانی را به نمایش گذاشت که اوج آن در مهرواره صفویه شناسی در گرامیداشت هفته استان بود.

او ادامه داد: ماحصل کوشش هنری۹۰ کودک و نوجوان عضو انجمن نقاشی، تاریخ‌نگاری صفوی در دیواری به طول۱۲۰متر با مشارکت شهرداری اردبیل و ستاد هفته استان، برگزاری نمایشگاه آب و آیینه «مهرواره هنر کار با چوب‌های آب آورده» در تهران با هنرمندی مربیان کانون استان، تبلور دیگری از تفکر خلاقانه‌ای بود که برای اولین بار در تاریخ کشور رقم ‌خورد.

مؤلف کتاب «فولکور آذربایجان» و پژوهشگر حوزه فرهنگی استان با اهمیت‌دهی به بحث تولید محتوای بومی، خاطرنشان کرد: در زمینه تولید محتوا هم تدوین دو کتاب «قلم یاران» حاوی اطلاعات نویسندگان حوزه کودک و نوجوان، تاریخ و مشاهیر استان و همچنین «از اسفریس تا هشت‌بهشت» با موضوع معرفی خاندان صفوی به نسل نوجوان استان نیز نمودی از نگرش جامع به حوزه‌ی فرهنگ بود.

مدیرکل کانون استان اردبیل ادامه داد: کسب بیش از۲۰ رتبه و دیپلم افتخار در فستیوال‌ها و جشنواره‌های معتبر جهانی توسط اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون استان و همچنین موفقیت در مهرواره‌های کشوری به‌خصوص کسب رتبه دوم استانی در مهرواره ادبی داستان آفرینش در تبریز، حجم این موفقیت‌ها را به‌خوبی نشان می‌دهد.

او هنر اصیل قصه‌گویی در استان و افزایش تعداد شرکت‌کننده در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای از ۵۸ نفر در سال گذشته به ۱۰۶ نفر در سال جاری را یادآور شد و افزود: کسب دیپلم افتخار و رتبه از فستیوال و جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی، برگ دیگری از اهتمام و تلاش‌های مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان است که در این خصوص می‌توان به انتخاب یک مربی «محسن وظیفه» و عضو کودک کانون «آوا عزیزپور» به‌عنوان منتخبان نهایی بخش۹۰ ثانیه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اشاره کرد.

این مدیر فرهنگی به تلاش‌های اثربخش در حوزه سازمانی و موفقیت‌های بارز استان پرداخت و اظهار داشت: به‌موازات موفقیت‌های حوزه فرهنگی، در حوزه اداری و مالی هم‌سال موفقی داشتیم، رتبه اول کشوری در ارزیابی عملکرد، رتبه برتر در حوزه مالی کشور، رشد بیش از ۸۰ درصدی درآمدها در قیاس با سال قبل، افزایش ۶۵ درصدی اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای نسبت به سال قبل، آماده‌سازی ۶ خودرو نیسان برای توسعه کتابخانه‌های سیار روستایی استان، جذب مشارکت خیرین(ساخت ۴ اتاق استاندارد برای کتابخانه سیار توسط شرکت سبلان خودرو مایوان) و همچنین کمک‌های نقدی، شمه‌ای کوتاه از تلاش‌های مؤثر در این زمینه است.

زعفر احدزاده به تعامل با اصحاب رسانه و جراید پرداخته و یادآور شد: حضور مؤثر و پررنگ مجموعه مدیریت، مسئولان کانون و اعضای موفق کودک و نوجوان استان در برنامه‌های صداوسیما و معرفی کانون به‌عنوان مهم‌ترین نهاد فرهنگ پایه، منجر به توسعه همکاری‌های سازمانی شده است، به‌طوری‌که ضمن حضور مداوم استاندار و مسئولان ارشد استان و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری و گشایش نخستین کلینیک حقوق کودک نیز از دستاوردهای سازمانی کانون استان است.

او با تأکید به فرایند کانون باوری در افکار عمومی و رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: گرامیداشت هفته استان اوج توجهات به این نهاد فرهنگی بود و کانون استان نیز به‌موازات فعالیت‌های درون‌سازمانی، با حضور «عمو پورنگ» در اردبیل و اجتماع شش‌هزارنفری کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان، در راستای معرفی بیش‌ازپیش کانون گامی مؤثرتر برداشت.

احدزاده با اشاره به موفقیت‌های اعضای کانون استان در اولین کنگره شعر عاشورایی کودک و نوجوان و کتاب‌سازی پیرامون شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: درحالی‌که هر۱۰ منتخب اولین کنگره شعر عاشورایی کودک و نوجوان متعلق به کانون استان بود که آثار بدیع و ماندگاری در قالب برنامه کتاب‌سازی باهدف آشناسازی اعضای انجمن‌ها و کارگاه‌های آفرینش‌های ادبی باشخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط ۱۸۰ کودک و نوجوان استان، نمود دیگری از فعالیت‌های کانون استان بود.

مدیرکل کانون استان تشکیل گروه امداد فرهنگی و انجمن‌های مختلف کانون در سال ۱۳۹۸ را مؤثر توصیف کرده و گفت: تشکیل گروه امداد فرهنگی و اعزام آن برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان گلستان در آغازین روزهای سال ۱۳۹۸، مشارکت در اربعین سالار شهیدان، امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی و همچنین سیل سیستان و بلوچستان از دیگر اتفاقات ارزشمندی بود که به‌موازات فعالیت در مناطق محروم استان، نمود بیشتری پیدا کرد.

احدزاده در خاتمه اظهار داشت: خوشبختانه حجم فعالیت‌ها بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به حدّی بود که شاهد افزایش چشمگیر تلاش‌های سازمانی بودیم که با هدایت سازمان مرکزی و در رأس آن دکتر فاضل نظری، در مسیر موفقیت قدم برداشتیم.

وی همچنین در سخنان خود از مدیرعامل معزز کانون، معاونان و مدیران کل ستادی که با حساسیت‌ها و راهنمایی‌های ارزنده به توسعه فعالیت‌های ارتقایی کمک نمودند و نیز از اکبر بهنام‌جو، استاندار پرتلاش و فرهنگ‌دوست استان که حساسیت ویژه‌ای به فعالیت‌های کانون و فرهنگ بنیادین و نسل کودک و نوجوان دارند، تقدیر و تشکر کرده و خاطرنشان کرد: این حجم از موفقیت‌ها صرفاً با تلاش مضاعف مجموعه همکاران اداره کل، کارشناسان و مربیان مراکز فرهنگی هنری حاصل‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =