مربیان کانون پرورش فکری کردستان ۸۷ اثر فرهنگی تولید کردند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: مربیان این استان برای جلب مشارکت اعضای در پویش در خانه بمانیم، ۸۷ اثر فرهنگی، هنری و ادبی ویژه فضای مجازی تولید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سهیلا شیخی در سخنانی اظهار داشت: آثار در قالب طرح پیک امید در فضای مجازی تولید شده که شامل ۱۳ اثر انیمیشن و فیلم، ۱۰ اثر قصه گویی تصویری، یک اثر موسیقی، ۲۷ اثر آموزش کاردستی، ۱۷ اثر قصه گویی، ۲ اثر آموزش طراحی و نقاشی و ۱۷ اثر ادبی شامل داستان و کتاب‌های صوتی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح پیک امید این کانون به منظور جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا از ۱۷ اسفند به صورت مجازی پیگیری شده است، افزود: تاکنون بیش از 40تن از مربیان اقدام به تولید آثار فرهنگی، هنری و ادبی با دربرگیری جامعه هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرده اند.

شیخی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با اجرای طرح پیک امید به دنبال آن است تا برخی فعالیت‌ها و تولیدات آموزشی را به صورت داوطلبانه و جهادی از سوی مربیان در سایت اینترنتی و صفحه‌های کانون در شبکه‌های مجازی دنبال کند.

وی خاطر نشان ساخت: امروز کشور ما در شرایط خاصی از نظر تهدید بیماری قرار گرفته است و ارتباط مستقیم با مخاطبان امکان پذیر نیست اما تولید محتوای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان یکی از نیازهای کشور در موضوع های مختلف است تا بتوان علاوه بر آموزش به شکل غیر مستقیم امکان کم کردن آسیب‌ها را فراهم آورد و امید و نشاط را به جامعه خصوصا مخاطبان کودک و نوجوان هدیه کرد.

سهیلا شیخی گفت: طرح قصه گویی ۹۰ ثانیه‌ای با موضوع امید، نشاط و آرامش و در محورهای معرفی کتاب و روخوانی کتاب و قصه خوانی ، بازی و سرگرمی های خانگی و آموزش کاردستی، شعرخوانی و نمایشنامه خوانی و نامه ای به ویروس کرونا (طنز)، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح آموزش‌ها به جامعه هدف با خلاقیت‌های تصویری مربیان انجام می‌شود، گفت: اعضا می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.omid.kpf.ir و یا پرتال‌های کانون پرورش فکری در شبکه های مجازی از جمله اینیستاگرام مراجعه و نسبت به دریافت فایل‌های آموزشی مورد نظر خود اقدام کنند.

شیخی افزود: دیگر محورهای این مسابقه شامل ، کارگاه مجازی داستان نویسی، شعرسرایی و دلنوشته با موضوع های کرونا شکستت می دهیم، زیر چتر مهربانی خدا، من به آینده امیدوارم چون ... و کتابخانه من(عکس از کتابخانه های شخصی) است که به صورت مجازی از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان برای بچه‌ها به اجرا در می‌آید.

مدیر کل کانون استان کردستان در پایان گغت: در طرح پیک امید در فضای مجازی تمام اعضا می توانند با دنبال کردن هشتک‌های در دل دارم امید، کانون امید و پیک امید فرآورده‌های آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در فضای مجازی با سهولت بیشتر دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =