ارایه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان خوزستانی با پیک امید

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان گفت: خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان خوزستانی در قالب طرح امداد فرهنگی مجازی' پیک امید' هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی هنری در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، وحید کیانی با بیان این‌که در این ایام مهم‌ترین هدف کانون تشویق کودکان و نوجوانان و هم‌چنین خانواده‌ها برای در خانه ماندن است، افزود: بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون از طریق پیک امید به آدرس http://omid.kpf.ir/ قابل ارائه است.
وی با تاکید بر ضرورت تشویق خانواده‌ها و به‌خصوص کودکان و نوجوانان برای در خانه ماندن، اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برابر رسالت و وظیفه ذاتی که برای پر کردن اوقات فراغت این گروه‌های سنی به عهده دارد، فعالیت خود را هم‌زمان با گسترش ویروس کرونا و تعطیل شدن مدارس و مراکز فرهنگی هنری از نیمه دوم اسفندماه آغاز کرد.

او با اشاره به این‌که مربیان کانون به شکل داوطلبانه و جهادی با تولید بسته‌های تصویری آموزشی و سرگرمی به صورت مجازی به کودکان و نوجوانان خدمت‌رسانی می‌کنند گفت: طرح ابتکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحت عنوان 'پیک امید' در بخش‌های فیلم و انیمیشن، قصه‌گویی، کتاب صوتی، شعر و ادبیات، کاردستی و هنرهای تجسمی و همچنین کتاب‌خوانی به علاقمندان کودک و نوجوان  خدمات ارائه می‌دهد.

کیانی تصریح کرد: ویدئوهای تهیه شده از قصه‌گویی مربیان کانون در مدت زمان‌های مختلف بارگذاری شده و امکان استفاده برای مراجعه کنندگان به صورت رایگان وجود دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان همچنین به ارائه خدمات طرح پیک امید در بخش های کاردستی و هنرهای تجسمی، شعر و ادبیات اشاره کرد و گفت: در این بخش‌ها مربیان کانون به تولید محتوا پرداخته و بعضا با اجرای طرح‌های ادبی مختلف، اقدام به آموزش نوشتن خلاق، داستان‌نویسی، معرفی و روخوانی کتاب و ... در حوزه های شعر و ادبیات می‌کنند.

 کیانی یکی از مهم‌ترین بخش‌های قابل توجه طرح پیک امید را ارائه کتاب‌های کانون پرورش فکری به صورت الکترونیکی عنوان‌کرد و افزود: این محصولات کاملا به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته تا اوقات فراغت کودکان و نوجوانانی که این روزها در خانه هستند را پر کند.

 وی با اشاره به این‌که در سال گذشته و در همین ایام خدمات کانون به کودکان سیل زده خوزستانی در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی انجام می‌شد، گفت: این خدمات در این دوره که باید کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌های خود در خانه بمانند نیز شکل تازه‌ای به خود گرفته و به همین منظور سعی شده تا از همه ابزارها و امکانات فرهنگی برای این منظور استفاده شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان همچنین از دیگر دستگاه‌های فرهنگی استان خواست تا در تشویق شهروندان برای در خانه ماندن مشارکت کنند و افزود: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به یک عظم ملی نیاز دارد و این امر با فرهنگ‌سازی صحیح قطعا ممکن می‌شود تا شاهد شکسته شدن چرخه سرایت باشیم.

بر اساس این گزارش، تاکنون به همت مربیان و کارشناسان کانون استان خوزستان ۱۰ اثر قصه‌گویی، ۹۵ اثر کاردستی و هنرهای تجسمی، ۹ اثر معرفی و روخوانی کتاب، هشت اثر نمایش، چهار اثر بازی و سرگرمی، ۲ اثر پویانمایی، سه اثر عکاسی و ۲ اثر سرود، ۱۲ اثر شعرخوانی، سه اثر نوشتن خلاق و ۲ اثر کلاس‌های ادبی مجازی تولید و به دبیرخانه این طرح در معاونت فرهنگی کانون کشور ارسال شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =