تولید و عرضه ۱۵۵  فیلم فرهنگی، هنری و ادبی در کانون آذربایجان‌غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی از تولید بیش از ۱۵۵ فیلم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی و در راستای اجرای طرح پیک امید مجازی در طول ایام در خانه ماندن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی با اعلام این خبر گفت: در طول یک ماه اخیر و با اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا، فرآیند تولید آثار خلاق توسط مربیان و اعضای کانون استان بدون وقفه ادامه یافت و شاهد تولید و عرضه‌ی این آثار در فضای مجازی بودیم.

زاهدی افزود: کانون استان آذربایجان‌غربی با تولید تعداد ۶۲ فیلم آثار فرهنگی شامل کاردستی، بازی، قصه‌گویی و روخوانی کتاب، تولید تعداد ۶۳ فیلم آثار هنری شامل آموزش تکنیک‌های نقاشی، آموزش خوشنویسی، انیمیشن، آموزش طراحی، آموزش سفالگری، آموزش موسیقی، ساخت عروسک نمایشی و تولید تعداد ۳۰ فیلم آثار ادبی شامل نوشتن خلاق، شعر، داستان، معرفی و روخوانی کتاب، تأثیر قابل توجهی در پر کردن اوقات فراغت کودکان در قالب اجرای طرح پیک امید مجازی ایفا کرد.  

وی تصریح کرد: در بخش ادبی نیز کارگاه نوشتن خلاق در هشت گروه، ۱۴ جلسه و با حضور ۹۵۸ نفر، کارگاه شعر در سه گروه، شش جلسه و با حضور ۲۲۸ نفر و کارگاه داستان در پنج گروه، شش جلسه و با حضور ۲۶۵ نفر از اعضای کارگاه‌های ادبی کانون آذربایجان غربی برگزار شد که  دو جلسه‌ی مجازی انجمن ادبی «شعر آفرینش ارومیه» نیز با حضور ۱۲۰ نفر از اعضای دختر و پسر از دیگر فعالیت‌های ادبی کانون استان در این ایام می باشد.

مدیرکل کانون استان گفت: در یک ماه اخیر و در طول ایام در خانه ماندن، فعالیت‌های فرهنگی چشمگیری در سطح استان انجام شد که از جمله آنها می توان به تشکیل چندین گروه در فضای مجازی با حضور اعضای مراکز کانون در شهرستانها اشاره کرد که کودکان و نوجوانان نیز توانستند فعالیت‌های خود شامل کاردستی، شعرخوانی، بازی و سرگرمی، معرفی و روخوانی کتاب را برای بهره‌مندی دیگران در این گروه‌ها به اشتراک بگذارند.  

وی از اجرای طرح «خانواده یار» در شهرستان سردشت خبر داد و گفت: این طرح به همت فرمانداری سردشت و با هدف تولید محتوای مناسب آموزشی در بخش کاردستی و نقاشی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال اجرا است.

زاهدی گفت: ۵۹ اثر نقاشی، ۴۹ عکس و پنج فیلم از اعضای مراکز کانون آذربایجان غربی در فراخوان مهرواره نقاشی، عکس و فیلم کوتاه با عنوان «بهار در خانه» که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای مخاطبان ۴ تا ۱۸ سال منتشر شد شرکت کردند.

گفتنی است: آثار مربیان و تولیدات کانون در قالب طرح «پیک امید مجازی» از مسیر صفحه پیک امید در پرتال کانون به نشانی    omid.kpf.ir  قابل دسترسی است و این آثار  به صورت آنلاین برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها نمایش داده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =