کد خبر: 296623
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
کارگاههای هنری کانون استان کردستان به صورت مجازی برگزار شد

با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی وهنری کانون کارگاه های مجازی در راستای اهداف پیک امید مجازی و فعالیتهای کانون کار خود را در روز ۱۲ اسفند۹۸ با حضور اعضا نوجوان آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، برپایی کارگاه انجمن فیلمسازی کلاکت، عکاسی، کارتون، پویانمایی از جمله کارگاههای مجازی بود که در طول این ایام برگزار شد .

بنا بر این گزارش در کارگاه مجازی عکاسی از اعضا خواسته شد تا از کتابهایی که در منزل دارند عکاسی کرده و در گروه به اشتراک بگذارند تا هم معرفی کتاب صورت گیرد و هم عکاسی چیدمان با موضوع کتاب نیز انجام شود، این این کارگاه در جلسات مختلف با حضور کلیه اعضا برگزار شد که در پایان هر جلسه کلیپی از آثار اعضا تهیه و در گروه به اشتراک گذاشتند این کارگاه با هدف آشنایی با هنر عکاسی برگزار شد.

کارگاه مجازی کارتون نیز از دیگر کارگاهایی بود که در این ایام برگزار شد که در این کارگاه با توجه به برگزاری برنامه عصری با کارتون در آذر۹۸ اعضا با بحث کارتون آشناشده بودنند ، درنتیجه با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا از اعضا خواسته شد تا طرح های کارتونی مناسب این ایام و در رابطه با ویروس کرونا و شکست این ویروس اجراکنند.آثاربه اشتراک گذاشته ازاعضا بعد از جمع بندی های نهایی به صورت یک کلیپ به گروه ارسال شد.

در جلسه اول کارگاه پویانمایی از اعضا خواسته شد طراحی کاراکتر و طراحی شخصیت ویروس کرونا را انجام دهند و در جلسه دوم مروری بر تکنیک های استاپ موشن، نرم افزار استاپ موشن جهت استفاده درگوشی برای اعضا ارسال شد و از آنها خواسته شد تا با وسایل ساده ای که در اختیار دارند(مانند اسباب بازی،لوازم التحریر،وسایل منزل و...) یک تمرین استاپ موشن را انجام دهند. اعضا تمرینات را در گروه به اشتراک گذاشته و برروی نقاط ضعف و قوت آثار بحث شد و این کارگاه با نوشتن ایده و داستان با موضوعات "ویروس کرونا" و "درخانه ماندن" جهت تولید انیمیشن با تکنیک استاپ موشن، بررسی ایده ها و داستانهای نوشته شده اعضا و تکمیل نوشته ها ادامه پیدا کرد که پس به نتیجه رسیدن جلسات متعدد کارگاه ایده ها و کارهای انجام شده به اشتراک گذاشته شد و در مورد آنها به بحث پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =