کد خبر: 296637
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
بازدید 688
دوازدهمین انجمن ادبی آفرینش استان همدان به شکل مجازی برگزار شد

دوازدهمین نشست انجمن ادبی آفرینش این استان در روز جمعه ۲۲ فروردین‌ماه به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان در این نشست که ساعت ۱۸ روز ۲۲ فروردین‌ماه با حضور بیش از ۲۸ نفر از اعضا انجمن برگزار شد، حسین تولایی(شاعر) و فرزانه رحمانی(نویسنده) حضور داشتند. در ابتدای این برنامه سه داستان از آثار اعضا به نام های «کنسرو لوبیا» از حلما نصیر بیگلو ، «بابا» از شیوا صالحی و «کرونا» از یلدا پاشایی توسط فرزانه رحمانی و اعضا انجمن مورد نقد و بررسی قرار گرفت و شرکت‌کنندگان در نقد داستان‌ها به مواردی از قبیل؛ شخصیت‌پردازی، طرح و پیرنگ قوی و گره داستانی به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر داستان اشاره کردند و در مورد داستان‌های شخصیت محور و داستان‌های کلاسیک و مدرن بحث و گفت‌وگو شد.
در بخش دوم نشست، دوشعر از حدیثه یاری و دو شعر از محمد اعرابی و یک غزل نیز از زهراحشمت‌افخم مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در این حوزه هم موضوعاتی از قبیل ویژگی‌های شعرسپید، تخیل و اندیشه در شعر و داشتن اصل غافل‌گیری در اشعار کوتاه و هم نیز تسلط بر وزن و موسیقی در شعر کلاسیک و داشتن زبان جدید توسط حسین تولایی و اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
قابل ذکر است این جلسه به مدت ۱۸۰ دقیقه به طول انجامید و میهمانان ضمن تحسین اعضایی که آثار خود را در معرض نقد قرار داده بودند، ابراز امیدواری کردند بی شک اعضا به شرط ممارست و مطالعه، آثار خوب و قابل عرضه‌ای را به جهان ادبیات ارائه خواهند داد.
شایان ذکر است این انجمن، برنامه‌ی عصر شعر انتظار را نیز با  حضور مجازی اعضا با موضوع انتظار و امام مهدی(عج) درقالب مشاعره در عصر روز نیمه شعبان برگزار کرد.
گفتنی است بدین ترتیب دوازدهمین نشست مجازی انجمن ادبی آفرینش دومین تجربه برگزاری در ایام قرنطینگی خود را به پایان رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =