کد خبر: 296684
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
بازدید 533
دوست مکاتبه ای کانون، میهمان مجازی بچه های لرستانی

بخش مکاتبه ای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان همزمان با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس ومراکز به منظورفاصله گذاری اجتماعی در فضای مجازی فعالیت های چشمگیری را به اعضای کودک ونوجوان، در حومه شهر و روستاهای استان ارائه می دهد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان: با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس ومراکز، بخش مکاتبه ای خرم آبادبا حضور کودکان ونوجوانان کم بضاعت از حمومه شهر و روستاها، گروهی را با عنوان«دوست مکاتبه ای» بامشارکت والدین اعضا تشکیل داد واین گروه هم اکنون در حال فعالیت است.
این درحالی است که: مربی مکاتبه ای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان در شهرخرم آباد با تشکیل گروه در فضای مجازی تعدادی از اعضای این مرکز را درگروهی گرد هم آورد و نامه نگاری مجازی را آغاز کرد و دراین گروه طرح های ادبی به صورت عمومی از طرف اعضا ارائه می شود و مربی به نامه های قبلی، به صورت خصوصی پاسخ می فرستد.
براین اساس: با توجه به متفاوت بودن سطح اعضا، و پراکندگی منطقه ای که در این گروه وجود دارد و گوشی هایی که در دسترس اعضا نبوده و متعلق به والدینشان هستند، امکان برگزاری کارگاه وجود ندارد. اما طرح های ادبی، ویژه برنامه های کانون، مسابقاتی که در کانال کانون بارگزاری می شود، همگی به اطلاع اعضا می رسد.
گفتنی است بخش مکاتبه ای کانون لرستان درخرم آباد بیش از 202عضو دارد و حدود 20 روستا، محله حاشیه شهر و مدرسه را تحت پوشش قرار می دهد.
یک نمونه از آثار ارائه شده درگروه مکاتبه ای استان:
آمد به جنگ ما/ یک غول ویروسی/ با سرفه و عطسه/ با دست و روبوسی/ ویروس ها گاهی/ خیلی خطرناکن/ باید مراقب بود/ چون شر و بی باکن/ رفتم به جنگ او/ با شستن دستم/ تا بداند که/ من دشمنش هستم/ ما بچه های خوب/ شادیم و خندانیم/ ما تا شکست او/ در خانه می مانیم.
شاعر: سید محسن حسینی مربی ادبی کانون استان لرستان در شهرستان دورود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =