اولین جلسه شورای فرهنگی کانون آذربایجان‌غربی در سال ۹۹ برگزار شد

اولین جلسه‌ی شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۹۹، صبح روز ۲۶ فروردین در مجتمع شهید فرخی ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در این جلسه که با حضور مدیرکل، معاونان و کارشناسان بخش‌های مختلف ستاد کانون استان برگزار شد دو دستور جلسه‌ی ادامه فعالیت پیک امید مجازی استان و ارائه پیشنهاد جهت طراحی فراخوان استانی برای کودکان و نوجوانان با موضوع مقابله با ویروس کرونا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

جواد زاهدی مدیرکل کانون استان آذربایجان‌غربی در ابتدای این جلسه ضمن عرض تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، شفای عاجل بیماران را از درگاه خداوند مسئلت و ابراز امیدواری کرد که کودکان و نوجوانان با تولید آثار ارزشمندی که مربیان مراکز سراسر استان در طول ایام شیوع کرونا در فضای مجازی منتشر کردند بهره‌ی کافی را برده باشند.

زاهدی افزود:در طول دو ماه اخیر و با اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا، فرآیند تولید آثار خلاق توسط مربیان و اعضای کانون استان بدون وقفه ادامه یافت و شاهد تولید و عرضه‌ی این آثار در فضای مجازی به خصوص در قالب پرتال سراسری پیک امید بودیم.

وی گفت: کانون استان آذربایجان‌غربی با تولید فیلم‌های آثار فرهنگی شامل کاردستی، بازی، قصه‌گویی و روخوانی کتاب، تولید فیلم‌های آثار هنری شامل آموزش تکنیک‌های نقاشی، آموزش خوشنویسی، انیمیشن، آموزش طراحی، آموزش سفالگری، آموزش موسیقی، ساخت عروسک نمایشی و تولید فیلم‌های آثار ادبی شامل نوشتن خلاق، شعر، داستان، معرفی و روخوانی کتاب، تأثیر قابل توجهی در پر کردن اوقات فراغت کودکان در قالب اجرای طرح پیک امید مجازی ایفا کرد.  

مدیرکل کانون استان گفت: ۵۹ اثر نقاشی، ۴۹ عکس و پنج فیلم از اعضای مراکز کانون آذربایجان غربی در فراخوان مهرواره نقاشی، عکس و فیلم کوتاه با عنوان «بهار در خانه» که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای مخاطبان ۴ تا ۱۸ سال منتشر شد شرکت کردند.

وی بر لزوم همت مضاعف در تولید و نشر آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی توسط مربیان و اعضای کانون سراسر استان تاکید کرد و گفت: توجه به محتوا، کیفیت آموزشی و فنی آثار تولیدی و توجه به نیازهای کودکان و نوجوانان در این برهه از اولویت‌های آثار تولیدی می باشد.

در ادامه‌ی جلسه معاونان و کارشناسان به بیان دیدگاه‌ها و ارائه‌ی پیشنهاد در خصوص دستورات جلسه پرداختند.

     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =