کد خبر: 296688
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کتاب «پرنده‌ها و آسمان» فریده فرجام منتشر شد

کتاب «پرنده‌ها و آسمان» با نویسندگی فریده فرجام و تصویرگری محمدعلی بنی‌اسدی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریده فرجام که به عنوان اولین نویسنده انتشارات کانون شناخته می‌شود و با چاپ کتاب «مهمان‌های ناخوانده» او در سال ۱۳۴۵ انتشارات کانون پرورش فکری متولد شد، کتاب جدیدی در انتشارات کانون به چاپ رساند.

داستان «پرنده‌ها و آسمان» درباره پذیرش تفاوت‌هاست و به کودکان یاد می‌دهد که می‌توانند به جای آزار و اذیت دیگران، سرگرمی‌هایی پیدا کنند که همه را خوشحال و راضی کند. این داستان به آن‌ها یاد می‌دهد که در برابر افراد قلدر مقاومت کنند و آن را نپذیرند. کتاب «پرنده‌ها و آسمان» مناسب کودکان بالای ۱۲ سال است.

در خلاصه داستان این کتاب آمده است که؛ «یک روز تابستان، یک دسته از پرنده‌های شهر که با هم دوست و همسایه بودند، از لانه‌هایشان بیرون آمدند تا به جست‌وجوی آب و دانه بروند؛ اما ناگهان یک دسته پرنده که زنگوله دور گردنشان بود، با جیرنگ‌جیرنگ پریدند و جلوی لانه‌هایشان را گرفتند...»

محمدعلی بنی‌اسدی، از نقاشان و تصویرگران برجسته ایرانی هم تصویرگری کتاب «آسمان و پرنده‌ها» را برعهده داشته است که طراحی‌های آن با خودکار صورت گرفته و با استفاده از تکنیک میکس مدیا در کنار هم قرار گرفته‌اند.

فریده فرجام، نویسنده کودکان، نمایش‌نامه‌نویس، نویسنده و شاعر بزرگ‌سالان است. او کتاب‌های دیگری برای کودکان به نام‌های «مهمان‌های ناخوانده»، «گل بلور و خورشید» و «عمو نوروز» را نوشته است.

کتاب «مهمان‌های ناخوانده» در سال ۱۳۴۵ از سوی کانون پرورش فکری کودکان به عنوان اولین کتاب این ناشر، منتشر شد و  بعد جوایزی را نیز از آن خود کرد. داستان «گل بلور و خورشید» برنده جایزه نمایشگاه کتاب بولونیا در سال ۱۹۶۷ و جایزه یونسکو در ژاپن شد. داستان «عمو نوروز» را فرجام با کمک م.آزاد هنگامی که در گروه ویراستاران کانون کار می‌کرد، بازنویسی‌ کرد که در انتشارات کانون به چاپ رسید.

یادآوری می‌شود کتاب «پرنده‌ها و آسمان» که به‌تازگی‌ رونمایی شده بود، اکنون در ۴۰ صفحه تمام رنگی با قیمت ۱۴هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری و مجموعه شهر کتاب در دسترس همگان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =