کد خبر: 296692
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
بازدید 300
تحقق «جهش تولید» در محصولات فرهنگی، هنری و ادبی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از تحقق شعار «جهش تولید» در محصولات فرهنگی، هنری و ادبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، زهرا افتخاری در ارتباط خبری مجازی با خبرنگاران گفت: در این روزهای کرونایی مراکز کانون پرورش فارس با جدیت پای کار است و در عین تعطیلی این مراکز با تولید بیش از ۴۰۰ محتوا و انتشار در فضای مجازی در قالب‌های مختلف فعالیت کرده است.

او، پیرامون فعالیت‌های مجازی کانون، گفت: از ابتدای اسفندماه تولید و ارائه محتوای فرهنگی، ادبی و آموزشی در کانون پرورش فارس کلید زده شد.

افتخاری هدف از این تولیدات را برشمرد و گفت: هدف کانون پرورش در خانه ماندن کودکان و نوجوانان بود و در عین حال روحیه نشاط اجتماعی آنان حفظ شود، بنابراین با کارشناسان و مربیان کانون ۳ کارگروه فرهنگی، هنری و ادبی تشکیل شد.

مدیرکل کانون پرورش فارس، ادامه داد: برنامه‌هایی که به دست این کارگروه‌ها رسید بر اساس گروه‌های سنی در فضای مجازی مورد استفاده قرار گرفت.

او ترویج و تقویت کتابخوانی و تولید محتوای مناسب گروه‌های سنی مختلف کودک و نوجوان را از دیگر اهداف این برنامه‌ها دانست و افزود: ناگفته نماند که مربیان کانون پرورش فکری داوطلبانه و به شکل جهادی در این زمینه مشارکت دارند و گاهی شبانه روزی در تهیه محتواها با ما همکاری کردند.

افتخاری تازه‌ترین اقدام در تهیه و تولید محتوای فرهنگی، هنری و ادبی کانون را مصرف بهینه آب عنوان کرد و گفت: تلاش کردیم در سایت پیک امید با موضوع‌های مختلف این فعالیت‌ها را دنبال کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فارس با تصریح اینکه در زمینه فعالیت‌های مجازی مشارکت پسران بیش از دختران است، تاکید کرد: درصد مشارکت پسرها بیش از دختران علیرغم اینکه در مراکز این رقم برعکس بود، در فضای مجازی بیشتر است.

او از برگزاری مسابقات مجازی «فیلم های مادرانه» و «سفره های سلامت» خبر داد و گفت: در این رقابت‌ها، بچه‌ها در کنار مادران به آشپزی می‌پردازند و فیلم آن را برای ما می‌فرستند.

افتخاری مشارکت پسران در تولید محتوا از جمله قصه گویی، انیمیشن و فعالیت‌های ادبی را خوب ارزیابی کرد و گفت: علیرغم این در بخش نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، شعر و داستان و کاردستی و اریگامی تعداد دختران بیشتر است در حالی که پسران در بخش موسیقی، پویانمایی، بازی و سرگرمی بیشترین نیاز را دارند و بخشی ازعلایقشان به این سو است، بنابراین ما را برآنیم که بر اساس رسالتی که کانون دارد بتوانیم در این بخش‌ها برای پسران نوجوان تولید محتوا و برنامه داشته باشیم و کارگروه‌های تخصصی را در دوره «پساکرونا» تشکیل دهیم.

او از ادامه فعالیت مربیان کانون خبر داد و گفت: همچنان مهرواره ها و مسابقه‌ها از اقدام‌های مهم کانون پرورش فارس به‌شمار می‌رود و تا این لحظه ۴۳۰ فعالیت هنری، ادبی و فرهنگی در تولید محتوا داشتیم.

مدیرکل کانون پرورش فارس از تحقق شعار «جهش تولید» به واسطه فعالیت‌های انجام گرفته خبر داد و گفت: در مدت یک ماه و اندی اخیر کانون پرورش فکری استان فارس جهش تولید داشته و همکاران کانون تلاش کردند با تصویری نو به تولید محتوا بپردازند و اولین گام جهش تولیدات فرهنگی را بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =