اولین پویش سراسری انجمن قصه‌گویی مجازی شهرستان درگزین با عنوان «نقیل، نقیل، نقیل دی...» کلید خورد

انجمن قصه‌گویی شهرستان درگزین برای اولین بار اقدام به برگزاری پویش قصه‌گویی مجازی در سطح شهرستان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان و به نقل از مربی مسئول کانون شهرستان درگزین، جهت حفظ و اعتلای فرهنگ کهن این شهرستان و پرکردن اوقات قرنطینه‌ای خانواده‌ها به ویژه خانواده‌هایی که دارای فرزند کودک و نوجوان هستند، پویش قصه‌گویی مجازی با عنوان «نقیل، نقیل، نقیل دی...» اجرا شده است. وی از علاقه‌مندان درخواست کرد، در بخش‌های مختلف این پویش جذاب و همگانی شرکت کنند و با ارسال فایل‌های قصه‌گویی، قصه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
گفتنی است انجمن قصه‌گویی آفرینش شهرستان درگزین با عنوان «هزار و یک شب» در شهریورماه ۱۳۹۸ با حضور اساتید فرهنگ و ادب و قصه‌گویان مطرح، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان با هدف احیای سنت قصه‌گویی و حفظ و ترویج این فرهنگ کهن ایرانی بنا نهاده شد.
به گفته‌ی مریم نوشادقباد، آشنایی با قصه‌گویی و تاریخ کهن آن، اهمیت و کارکردهای اجتماعی، آموزشی و پرورشی قصه‌گویی، آشنایی با قصه‌پردازی و منابع کهن و نو قصه‌گویی و  معرفی پیشکسوتان قصه‌گویی منطقه درگزین از قدیم الایام تاکنون، آموزش قصه‌گویی برای والدین، مربیان، معلمان و علاقه‌مندان به این هنر، پرورش قصه‌گویان حرفه‌ای، آشنایی با جریان‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ قصه‌گویی از فعالیت‌ها و اهداف مهم این انجمن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =