توجه به هنرهای بومی و صنایع دستی جهت ایجاد مهارت کارآفرینی و کسب و کار خلاقانه از اولویت ها ی کانون پرورش فکری است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: زنده نگهداشتن هنرهای بومی و صنایع دستی هر منطقه، برای رسیدن به مهارت کارآفرینی و کسب و کار خلاقانه نیاز به فرهنگ سازی در حوزه کودک و نوجوان دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،دکتر سید محمد قلمکاریان در بیست و هفتمین روز فروردین ماه پس از بازدید از مراکز شهرستان نایین و بررسی امکانات و فضای موجود، هم چنین برآورد نیازهای هر مرکز، با فرماندار شهرستان نایین دیدار و گفتگو کرد.

براساس این گزارش مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در این نشست ضمن تشریح فعالیت های کانون برای کودکان و نوجوانان در قالب پیک مجازی امید و برگزاری دوره های آموزش مجازی در روزهای قرنطینه، اظهار داشت: احیای هنرهای ارزشمند این شهرستان و شناخت مفاخر و مشاهیر، توجه و تمرکز به هنرهای بومی و صنایع دستی این خطه هنرپرور برای ایجاد و گسترش مهارت کارآفرینی و کسب و کار خلاقانه، هم چنین آموزش این هنرها در حوزه کودک و نوجوان از جمله سیاست ها و برنامه های کانون پرورش فکری است که به صورت جدی پیگیری می شود.

سید محمد قلمکاریان ضمن درخواست از فرماندار شهرستان برای حمایت و یاری  کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان این منطقه گفت: از جمله نیازهای مراکز شهرستان نایین در حال حاضر تامین نیروی متعهد، تسریع امکانات برای تجهیز مراکز کانون در این شهرستان، توانمندی و غنی سازی منابع علمی و فرهنگی، توجه ویژه به علم نجوم و کارگاه آسمان نما و راه اندازی واحد سیار روستایی جهت ارائه خدمات فرهنگی در روستاهای این شهرستان است.

 باتوجه به لزوم نهادینه ساختن فرهنگ ایرانی اسلامی ازدوران کودکی ونوجوانی امیدواریم  فرمانداری و دیگر سازمان هابرای پرورش اندیشه، تفکر و هنر فرزندان این شهرستان با پشتیبانی و  حمایت های خود به کانون پرورش فکری این فرصت و امکان را بدهند تا بتواند با توان و نیروی بیشتری به اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی و آموزشی در حوزه کودک و نوجوان این شهرستان، گام های موثر و مفیدی بردارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه گفت: در صورت حمایت های خیرین و ادارات شهرستان برای تجهیز امکانات مراکز می توان به افزایش مطلوب کیفی و کمی کارگاه های آموزشی و فعالیت های  فرهنگی، هنری و ادبی مراکز کانون این شهرستان امیدوار بود. اگر چه همواره باید این امر را در نظر داشت که صرف هزینه در امور فرهنگی در واقع  یک  سرمایه گذاری بلند مدت برای آینده سازان و فرزندان این شهرستان و کشور عزیزمان محسوب می شود و نیازمند عزم همگانی برای رسیدن به این مقصود است.

در ادامه نشست نیز محمد حسین نصرتی فرماندار شهرستان نایین انتصاب سید محمد قلمکاریان را به مدیر کلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  تبریک گفت و توجه به نگاه علمی و تجارب ارزشمند وی را از نکات بارز این انتصاب شایسته دانست.

فرماندار نایین ضمن لزوم توجه به بومی سازی موضوعات مطروحه و بسترسازی مناسب جهت رشد و ترویج هنرهای شهرستان نایین اظهار داشت: فرمانداری برای کمک به مراکز کانون پرورش فکری شهرستان با همکاری بخشداری های شهرستان، هماهنگی‌های لازم را در جلسات شورای اداری به عمل می آورد و تلاش می کند تا زمینه را برای استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان نایین فراهم آورد. ضمن آن که اقدامات لازم را جهت همکاری صمیمانه بین فرمانداری و کانون پرورش فکری انجام می دهد.

در پایان محمد حسین نصرتی اظهار امیدواری کرد در راستای اجرایی نمودن تدابیر ارزشمند اداره کل کانون پرورش فکری توسط فرمانداری بسترهای لازم در حد امکان آماده شود.

درپایان سفربه این شهرستان سید محمد قلمکاریان ضمن تشکر از زحمات شهردارمحترم نایین در زمینه همکاری برای محوطه سازی ؛آبیاری فضای سبز و عوارض ساختمان مرکز شماره 2 نایین باایشان به گفتگو پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =