کد خبر: 296719
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
بازدید 123
نیازامروز ما، نیاز به یک دور برگردان در حوزه کودک و نوجوان است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: احیای بازی های بومی و محلی بهترین راهکار برای ایجاد شور و نشاط، آموزش مهارت و تعاملات اجتماعی برای کودکان و نوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوچوانان استان اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی در نشست مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دفتر تبلیغات اسلامی که با حضور دکتر سید محمد قلمکاریان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، معاون فرهنگی وکارشناسان مسئول این اداره کل و همچنین مدیران گروه کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی آماده است تا از دانش، مهارت ها و ظرفیت های خود در حوزه کودک و نوجوان با کانون پرورش فکری همکاری سازنده ای را ارائه دهد اظهار داشت: شکل گیری شخصیت افراد از دوران کودکی و نوجوانی آغاز می شود و اگر زندگی نامه افراد موفق را در تمام دوران زندگی شان بررسی کنید در می یابید که موفقیت آنان ریشه در کودکی و نوجوانی دارد.
 
وی با بیان این که باید از فضای مجازی به شیوه صحیح و بهینه استفاده شود  به گونه ای که زندگی حقیقی فراموش نگردد و انسان ها فقط درگیر زندگی مجازی نباشند گفت متاسفانه امروز با گسترش فضای مجازی شاهد آن هستیم که کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از جوانان و بزرگسالان نیز اغلب زمان خود را در فضای مجازی می گذرانند و اگر این سبک زندگی اصلاح نشود به زودی  آسیب های زیادی همچون بی تحرکی، نخوت و دوری از حقایق در جامعه همه گیر می شود که برای درمان این افراد  نیاز به استفاده  از تجهیزات بازی است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه متذکر شد:  فعالان حوزه کودک و نوجوان باید در جهت گیری های خود  به این موضوع توجه ویژه ای کنند و به گونه ای برنامه ریزی و فعالیت نمایند که کودکان و نوجوانان مهارت ها و تعاملات اجتماعی را فرا بگیرند و این امر با طراحی بازی ها و ابزارهای مختلف، تقویت می گردد. هم‌چنین بسیاری از بازی های بومی و محلی که در اقصی نقاط کشور ما وجود دارد و جزیی از میراث فرهنگی ناملموس کشور عزیزمان  محسوب می شود، بهترین راهکار جهت ایجاد شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان است.

حجت الاسلام محمد قطبی در ادامه با عنوان این نکته که  می توان از ظرفیت بازی های بومی و محلی برای آموزش مهارت ها و تعاملات اجتماعی کودکان و نوجوانان استفاده کرد افزود: امروز بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته که پیشرو در  فضای مجازی نیز هستند،  درباره چگونگی طراحی بازی های مختلف و ابجاد شور و نشاط و تقویت مهارت ها و تعاملات اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان مطالعه می کنند. این موضوع در حالی است که فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی ما از سالیان بسیار دور تاکنون این بازی ها را در دل خود داشته است. اکنون ما فقط نیازمند آن هستیم که با احیای دوباره ی این بازی ها، آن ها را به کودکان و نوجوانان خود معرفی کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان شد: ما نیاز به یک دور برگردان در حوزه کودک و نوجوان داریم و باید این تقاطع مجازی، اجتماعی را به صورت منطقی شکل بدهیم. بنابراین  در این مسیر به چند ویژگی نیاز داریم که مهم ترین  آن حرکت مناسب و منطقی و پرهیز از حرکت سریع است؛ زیرا حرکت سریع باعث شکست می شود و از طرف مخاطب نیز مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه افزود:  امروز تکنولوژی های برتر دنیا به سمتی حرکت می کنند که  تمام امور به فضای مجازی و حرکت در این بستر وابسته است و اگر فردی نتواند در این حوزه فعالیت کند محکوم به شکست است. اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که نباید هویت افراد به فضای مجازی گره بخورد و وابسته به فضای مجازی شود. مبارزه با این موضوع وظیفه همه ما است و نباید منتظر فرد یا ناجی خاصی باشیم بلکه باید همه برای دست یابی به یک برنامه ریزی درست، اصولی و استاندارد جهت جلوگیری از شکل گیری انسان های مجازی حرکت کنیم.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =