تولید محتوای فرهنگی ویژه کودک ونوجوان با طرح مجازی  پیک امید

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در اولین جلسه شورای فرهنگی سال 99 این کانون که به صورت مجازی برگزار شد از تولید محتوای فرهنگی ویژه کودک ونوجوان با طرح مجازی "پیک امید" در استان مازندران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا و اقدام دستگاه‌های اداری با ایجاد پروتکل‌های سلامت محور؛ اولین جلسه شورای فرهنگی این اداره کل با حضور اعضای این شورا به صورت مجازی و آنلاین  برگزار شد.

 مدیر کل کانون مازندران در این جلسه که  به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با اشاره به شعار امسال؛ جهش تولید در حوزه فرهنگی را ضرورت جامعه امروز عنوان کرد.

محمد علی یزدان شناس با تقدیر از دیدگاه اندیشمندانه و آینده نگر معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور در  جهت اجرای به موقع این طرح و هم‌چنین از کارشناسان و مربیان این کانون در تولید محتوا برای طرح "پیک امید"، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: طرح پیک امید که از آغازین روزهای شیوع  ویروس کوید 19 در کانون اجرا شد؛ فرصت مناسبی برای تولید محتوا و ایجاد فضای نشاط ، یادگیری و سرگرمی برای کودکان ونوجوانان فراهم آورده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 300 اثر در قالب ویدیو توسط مربیان و اعضای کانون تولید شده است  که بخشی در صفحات مجازی کانون پرورش فکری مازندران بارگزاری شده است؛ یکی از نکات مهم این طرح را ترغیب بچه‌ها و والدین برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در خانه عنوان کرد.

در این جلسه که بیشتر پیرامون فعالیت پیک امید مجازی و تولید آثار فرهنگی، هنری و ادبی صورت گرفت؛ مدیر کل کانون مازندران با تاکید بر اختیاری بودن این فعالیت، ضمن تقدیر از زحمات مربیان و کارشناسان استان؛ خواستار استمرار پیگیری طرح پیک امید با رعایت رویکرد محتوایی و نکات فنی شد.  

دیگر اعضای جلسه نیز در این نشست مجازی با ارایه گزارشی از اقدام‎های انجام شده در حوزه تولید محتوا، در خصوص مسایل و مشکلات این حوزه بحث و گفتگو کردند.

گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران پس از شیوع ویروس کوید 19 با رعایت موازین بهداشتی کلیه مراکز فرهنگی هنری خود را تعطیل نموده و ادامه این فعالیت ها را درصفحات مجازی خود و سایت استانی دنبال نموده است.

بر این اساس مربیان و اعضای کانون مازندران با تولید محتوا درقالب ویدیوهای فرهنگی آموزشی

در بخش‌های هنری، ادبی و فرهنگی تلاش نمودند تا نشاط و پویایی را در دل قرنطینه برای مخاطب کودک ونوجوان فراهم آوردند.

علاقه‌مندان می توانند برای دیدن آثار تولید شده  مربیان و اعضای کانون:

  در رسانه خبری کانون مازندران به نشانی:

@kpf_mazandaran

 صفحه اینستاگرام این کانون به نشانی:

www.instagram.com/kanoonparvaresh_mazandaran 

وسایت کانون به نشانی:

Mazandaran.kanoonnews.ir

مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =