کد خبر: 296755
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کودک – تهدید- کرونا- فرصت – کتابخوانی

کودکان توانایی یادگیری به مراتب بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند، ذهن کودک مانند اسفنج قادر به جذب اطلاعات بیشماری است.وجود محیطی که کودکان را به سواد و تجربه آموزی تشویق کند حائز اهمیت زیادی است . یکی از مهم ترین روش های تجربه آموزی به کودکان آموزش مهارت خواندن است. زیرا خواندن سبب می شود کودکان موضوعات گوناگونی را در ذهن تصور کنند و شخصیت هایی جدید در ذهنشان خلق نمایند.تصور و خلق شخصیت های جدید در ذهن و خاطر بچه ها و اساساً کتابخوانی ، قدرت تخیل آنان را افزایش می دهد، قدرت حافظه را تقویت می کند، مهارت های مربوط به تفکر انتقادی را ارتقا داده و در یک کلام حال جامعه را بهبود می بخشد.

این روزها که به بهانه ی انتشار ویروس کرونا در خانه ماندن توصیه ی غالب و جدی جامعه است، فرصت بیشتری برای کودکان و خانواده هایشان فراهم شده تا از این مجال برای مطالعه کتاب بهره گرفته و این تهدید را به فرصتی ذیقیمت تبدیل نمایند.

قطعاً خانواده ای می تواند بیشترین و بهترین استفاده را از این ایام داشته باشد که به اتفاق یکدیگر و درکنار همدیگر این رفتار مترقی والبته مظلوم فرهنگی را در بستر خانه تمرین، ساری و جاری نماید.

فرصت های مطالعاتی از قبل تعیین شده و ساعات مشخص کتابخوانی به هدایت و نظارت کودکان و نوجوانان در این روزهای قرنطینه می تواند تمرینی باشد برای روزهایی که توقع می رود این مهم به تغییر رفتار تک تک اعضای خانواده منجر و تبدیل به الگوی حسنه ای برای بچه ها گردد.

زنگ کتابخوانی در خانه در وانفسای غرق در محیط دیجیتال و گوشی ها و فضای مجازی ، تجربه شیرینی خواهد بود از روزهای در خانه ماندن که یک باور فرهنگی عمیق را در ذهن و خاطر کودکان و نوجوانان یه یادگار خواهد گذاشت و این تمرین در کوچکی به بزرگسالی سودمند و هدفمندی منتهی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =