مهلت ارسال آثار مسابقه‌ی هنری «هم‌چون پدر، مهربان» تمدید شد

فراخوان مسابقه‌ی «هم‌چون پدر، مهربان» در بخش‌های نقاشی و خوشنویسی ویژه کودکان و نوجوانان، تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ از سوی کانون پرورش فکری تمدید شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فراخوان که در پی شهادت غرورآفرین و مظلومانه سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت منتشر شده بود، به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا تمدید شد.
محور موضوعی این فراخوان، شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مقاومت است که علاقه‌مندان می‌توانند در بخش مسابقه خوشنویسی با شیوه خط تحریری و خط درشت (نستعلیق، شکسته نستعلیق و...) در زمینه‌ی آیات قرآن کریم، احادیث معصومان(ع) با موضوع ایثار و شهادت در راه خدا و جمله‌های بزرگان و اشعاری که در رابطه با آن شهید والامقام و دیگر شهدای مقاومت سروده شده به خلق اثر بپردازند.
هم‌چنین خطاطی اسم و شهرت شهید حاج قاسم سلیمانی و یا هر یک از شهدای مدافع حرم و هر جمله یا عبارتی که بیانگر رشادت‌ها، دلیری‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی این شهید والامقام باشد از دیگر محورهای موضوعی بخش خوشنویسی در این فراخوان است.

در این بخش، دو گروه سنی ۸ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال می‌توانند شرکت کنند و هر شرکت کننده مجاز است تا ۵ اثر را به دبیرخانه مسابقه با نام خود و با درج فرم شرکت در مسابقه ارسال کند.
بر همین اساس در بخش مسابقه «نقاشی» نیز کودکان و نوجوانان می‌توانند با خلق اثر از تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت پرتره یا پرتره‌های محیطی، تصویر شهدای مدافع حرم در کنار فرزندان‌شان، مراسم تشییع و تدفین شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم، هر تصویری که گویای رشادت‌ها، دلیری‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی این شهید والا مقام باشد و تصویرسازی ذهنی شرکت‌کنندگان از شهید سلیمانی در مواجهه با کودکان، مهربانی، ایثار و... در این رویداد هنری شرکت کنند.
در بخش «نقاشی» گروه‌های سنی ۶ تا۱۰ و ۱۰ تا ۱۷ سال می‌توانند با شیوه آزاد شرکت و هر شرکت‌کننده تا ۳ اثر را با تکمیل فرم پیوست تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان شهید فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، کدپستی ۱۴۱۵۶۱۳۱۴۴ دفتر بسیج ارسال کند.
علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۹۱۲۷۴۷۳۱۸۵ و ۸۸۹۷۱۳۶۵ تماس بگیرند.
یادآوری می‌شود همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر آثار رسیده داوری و اسامی برگزیدگان اعلام و نمایشگاهی نیز از آثار برگزیده برپا خواهد شد.
این مسابقه از سوی بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =