اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی در مناطق محروم، اولویت نخست کانون پرورش فکری است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: افزایش تعداد واحدهای سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف خدمت به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم برخوردار از امکانات آموزشی، مهم ترین اولویت کانون پرورش فکری استان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، دکترسید محمد قلمکاریان در دیدار با فرماندار شهرستان داران با بیان این که هنرمندان و نویسندگان فاخر و بزرگی در کانون پرورش فکری تربیت و پرورش یافته اند اظهار داشت: سطح کیفی و کمی برنامه ها و فعالیت های کانون پرورش فکری این شهرستان بسیار مطلوب است به گونه ای که یکی از اعضای کانون پرورش فکری مرکز داران سال گذشته، توانست در مسابقه بین المللی نقاشی حائز رتبه برتر شود.

وی در ادامه به برنامه های پیش بینی شده کانون پرورش فکری مرکز فریدن در سال جدید، اشاره کرد و گفت: احیای هنرهای بومی و بازی های محلی، جایگاه والا و ارزشمندی در کانون پرورش فکری، به ویژه مناطقی همچون شهرستان فریدن دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود: راه اندازی واحد سیار(پیک امید) برای اجرای فعالیت هایی مانند قصه گویی، امانت کتاب، امانت اسباب بازی، برگزاری برنامه های مناسبتی و ملی، جهت پوشش آموزشی کودکان و نوجوانان روستاهای شهرستان و با هدف محرومیت زدایی و شناخت استعدادهای برتر صورت می گیرد و نیازمند حمایت های فرمانداری محترم است.

در این نشست، فرماندار شهرستان فریدن با بیان این که ایجاد دسترسی مناسب کودکان و نوجوانان تمام شهرستان، جهت استفاده از فعالیت های فرهنگی، هنری، و ادبی از دغدغه های مهم فرمانداری نیز هست اظهار داشت: از آن‌جایی که ۳۰ روستایی که  در شهرستان فریدن وجود دارد، بیشترین جمعیت این شهرستان را شامل می شوند، برخورداری کودکان و نوجوانان از امکانات آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسیار اهمیت دارد.

معین الدینی به کمبود منابع مالی در غنی سازی فرهنگ اشاره کرد و گفت: این امر به حوزه کودک و نوجوان آسیب بسیاری وارد کرده و همت داعیه داران این حوزه را می طلبد.

وی در ادامه افزود: هفته فرهنگی این شهرستان فرصت مناسب و مغتنمی است تا کانون پرورش فکری با  مشارکت و همکاری، در این هفته به اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی بپردازد و کودکان و نوجوانان زیادی را جذب مرکز کند.

مسول کانون پرورش فکری داران در ادامه این نشست، فضای کانون این شهرستان را شاد و نشاط آور توصیف کرد و یکی از مشکلات موجود را کمبود آب دانست که باعث پژمردگی گیاهان فضای سبز مرکز شده است.
برای حل این معضل فرماندار شهرستان قول مساعدداد تا با همکاری شهرداری آب رسانی به محوطه کانون  در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =