نمایش‌نامه‌نویسان برای کودکان و نوجوانان دست‌به‌قلم می‌شوند

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون از سفارش نگارش نمایشنامه به نویسندگان مطرح حوزه نمایش نامه‌نویسی کودک و نوجوان برای انتشار و تولید آثار باکیفیت در این مجموعه خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیر مشهدی‌عباس با اشاره به اهمیت و تأثیر نمایش‌نامه در تولید تئاتر حرفه‌ای برای کودکان و نوجوانان گفت؛ یکی از مسائل و مشکلات موجود در حوزه تئاتر کودک و نوجوان، کافی نبودن متون مناسب و هماهنگ با معیارهای اخلاقی، تربیتی و فرهنگ ایرانی اسلامی برای کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون افزود؛ در بهمن سال ۹۸ شرایط سفارش برای نگارش متون مورد نیاز به نویسندگان مورد بررسی قرار گرفت و اوایل اسفند در گفت‌وگو با تعدادی از نمایش‌نامه‌نویسان حوزه کودک و نوجوان، به توافق‌هایی در راستای نگارش نمایش‌نامه با محوریت قصه‌های ایرانی و پرداختن به فرهنگ فولکلور و آیین‌های ایرانی رسیدیم.

مشهدی‌عباس در ادامه از تایید تعدادی از طرح‌های نمایشنامه‌نویسان خبر داد و گفت؛ تاکنون طرح‌هایی با محوریت موضوع‌های پیشنهادی از سوی نویسندگانی چون عباس جهانگیریان، محمد عاقبتی، نسرین خنجری و... پذیرفته‌ شده و هم‌اکنون مراحل پایانی نگارش متون را پشت سر می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد که این آثار پس از دریافت به مرکز تولید تئاتر کانون سپرده خواهد شد و از کارگردانانی که در حوزه تئاتر کودک و نوجوان می‌توانند آثار موفقی را برای سالن‌های تئاتر کانون تولید کنند، دعوت خواهد شد.

یادآوری می‌شود مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله تهران، از سال ۱۳۵۱ تاکنون، با تولید تئاتر ویژه مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان، در ارتقای سطح و کیفیت‌بخشی به تئاتر و حمایت از هنرمندان عرصه تئاتر کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =