پویایی و مانایی جامعه از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرچشمه می گیرد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: فرهنگ سازی، پرورش تفکر و آموزش در همه زمینه های فرهنگی، اقتصادی، هنری، ادبی، زیست محیطی و... مهمترین هدف و مسئولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت تربیت نسلی پویا، متفکر و مانا است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، سید محسن سجاد با حضور در مجتمع کانون پرورش فکری و پس از بازدید ازدستاوردهای کانون با بیان این که آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان از مهم ترین سرمایه گذاری هایی است که در همه کشورها برای پیشرفت و توسعه نسلی اندیشمند و هدفمند، مورد توجه قرار می گیرد اظهار داشت: پویایی و مانایی جامعه امروز ایران اسلامی از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرچشمه می گیرد و کانون پرورش فکری از جایگاهی والا و مورد اعتماد در بین مردم کشور برخوردار است.

وی افزود: هنر کشف، شناسایی و پرورش استعدادهای فردی از جمله کارهای ارزشمندی است که مربیان کانون پرورش فکری انجام می دهند و هر اندازه که در این بخش سرمایه گذاری شود باز هم کم است؛ زیرا این سرمایه گذاری ارتباط و تاثیر مستقیم در آینده کشور دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در ادامه با اشاره به این که مخاطبان اصلی کانون پرورش فکری رده سنی ۶ تا ۱۸ سال هستند و فعالیت های کانون در شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان بسیار موثر و با اهمیت است گفت: آگاهی بخشی در زمینه های فرهنگی، هنری، ادبی و به خصوص کتابخوانی از جمله مهمترین فعالیت های کانون پرورش فکری است؛ زیرا این امر باعث فرایند رشد اجتماعی و نبوغ در کودکان و نوجوانان می شود.

سید محسن سجاد نقطه قوت کانون را نهادینه کردن فرهنگ و استفاده از ظرفیت های شهر هنرپرور و هنردوست اصفهان دانست و اظهار داشت؛ امروز باید از تکنولوژی روز و ابزارهای هنری در روند آموزش  کودکان و نوجوانان بهره جست؛ زیرا زبان هنر برترین زبان و بهترین ابزار برای اموزش و تربیت است.

وی در ادامه به ناچیز بودن امکانات موجود در کانون پرورش فکری استان، اشاره کرد و گفت: این امکانات باید ارتقا یابد و به روز رسانی شود. ما نیز در استانداری کوشش می کنیم تا اعتبارات بیشتری برای کانون در نظر بگیریم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در ادامه افزود: با پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیا اهمیت آموزش جامعه، جهت بالا بردن سواد رسانه ای بیش از پیش حس می شود و جایگاه آموزش سواد رسانه ای در کانون پرورش فکری خالی است. روشن است که برای مبارزه با تهاجم فکری باید از ابزار فرهنگی و رسانه ای استفاده کرد. فراموش نکنیم که در خط اول جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگی، باید کودکان و نوجوانانی باسواد در زمینه رسانه تربیت کنیم.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =