کد خبر: 296916
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
بازدید 315
کانون پرورش فکری، متولی اصلی اندیشه‌سازی در کودکان و نوجوانان است

مدیرکل کانون استان همدان به منظور تشریح فعالیت‌های پیک امید مجازی، در دفتر کار نماینده‌ ولی‌فقیه در استان حاضر شد و با ایشان به گفت‌وگو نشست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بهناز ضرابی‌زاده به همراه معاون و کارشناسان فرهنگی و روابط عمومی کانون در دفتر کار امام‌جمعه‌ همدان حضور یافت و با وی گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، مدیرکل کانون ضمن معرفی کامل پیک امید فعالیت‌های این پیک را در ایام قرنطینه‌گی تشریح کرد.
ضرابی‌زاده گفت: از همان روزهای نخست ورود ویروس کرونا به کشور و تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی کانون جزء اولین دستگاه‌های فرهنگی خدمات‌رسان بود که در این ایام خدمات ویژه و شایسته‌ای را به قشر کودک و نوجوان آغاز کرد و هنوز هم در حال انجام است و با شعار هر کتابخانه یک گروه مجازی، سعی در ایجاد ارتباط با اعضا کودک و نوجوان خود دارد تا آنها را از فشارهای روحی و روانی در امان نگه دارد و سطح تاب‌آوری آنها را ارتقا دهد.
مدیرکل کانون استان سپس پیک امید را فعالیتی جهادی و داوطلبانه توصیف کرد و گفت: مربیان و کارشناسان کانون استان در ایام خانه‌نشینی بیکار ننشستند و با تولید بالغ بر ۶۲۰ اثر در قالب فیلم‌های کوتاه ۲ تا ۳ دقیقه‌ای در حوزه انیمیشن، اوریگامی، قصه‌گویی، نمایش‌عروسکی و... با بارگذاری ۵۰ اثر منتخب بر روی سایت سراسری پیک امید، جزء استان‌های فعال در این زمینه است.
وی تصریح کرد، علاوه بر تولید این آثار، انجمن‌های مختلفی نظیر انجمن شعر، داستان، انیمیشن، سرود، قصه‌گویی و... در فضای مجازی نیز فعال است و مربیان و کارشناسان از این طریق با اعضای مراکز خود در ارتباط هستند. هم‌چنین برگزاری مسابقات امام آرزوها تولدت مبارک به مناسبت نیمه‌شعبان و مسابقه جشن گل‌وگلدان از دیگر فعالیت‌های شاخص کانون در این دوران است.
در ادامه نماینده‌ ولی‌فقیه در استان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، کار جهادی پیک امید را بسیار پسندیده‌ خواند و گفت: کودکان و نوجوانان قشر معصومی هستند که شما با آنها در ارتباط هستید؛ پس همین سلامت و طهارت و پاکی آنها در ‌کارتان تاثیرگذار است و قطعا برای مجموعه‌ی کانون اطاعت ایجاد می‌کند، شما با قشری سرو کار دارید که عاری از هرگونه بدی و کینه و حسادت هستند، پس قدر آن را باید بدانید. این توفیقی‌است که خداوند شامل حال مربیان کانون کرده‌است.
امام جمعه همدان، شرایط فعلی کشور را شرایطی حساس خواند و گفت: در این شرایط به کودکان و نوجوانان فشارهای روانی وارد می‌شود که اگر مراقبت نکنیم روح لطیف این عزیران آسیب می‌بیند.
وی در ادامه سخنان خود، به رسالت کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت: کانون متولی اصلی فکر بچه‌هاست و مربیان متولی اصلی اندیشه‌سازی در کودکان هستند، اگر این اندیشه کودکان و نوجوانان به درستی شکل بگیرد، آینده‌ی خوبی در انتظار آن‌ها خواهد بود. لذا باید در تولیدات خود دقت کنید و محتواهایی را تولید کنید که اندیشه‌ کودکان را بسازد، چرا که طبق روایات، آموزش در کودکی به مانند نوشتن بر روی سنگ است.
آیت‌الله شعبانی، در پایان از کلیه کارکنان کانون که در این شرایط به فکر کودکان و نوجوانان هستد تشکر و برایشان موفقیت هرچه بیشتر را از خداوند طلب کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =