کد خبر: 296931
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
برای مین‌ها جنگ تمام نشده است

نویسنده کتاب «شاید این کتاب منفجر شود» بیان کرد که در این کتاب به نکات ایمنی برای کودکانی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند، اشاره می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا موزونی نویسنده کتاب «شاید این کتاب منفجر شود» که سال گذشته از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و توانسته در دوسالانه بلگراد جایزه قلم طلایی تصویرگری را توسط سمانه صلواتی تصویرگر این کتاب از آن خود کند، درباره داستان این اثر مکتوب توضیح داد: من به عنوان یک نویسنده در شهر گیلان‌غرب به دنیا آمدم؛ یکی از شهرهای مرزی کرمانشاه که در آن در بطن و متن جنگ زندگی کردم، نفس کشیدم و تلخی‌ها و شیرینی‌های بسیاری را تجربه کردم.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی هشت سال طول کشید و در نهایت تمام شد، کشورها صلح می‌کنند ولی جنگ‌افزارها صلح را نمی‌شناسند. همچنان در مناطق مرزی ایران مین‌هایی وجود دارد که باعث شهادت افراد می‌شود.

موزونی تأکید کرد: من در کتاب «شاید این کتاب منفجر شود» نکات ایمنی را به کودکانی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند، می‌گویم؛ اینکه از مسیرهای کم ترددی که خطر وجود مین در آن‌ها هست، تردد نکنند. کودکان بسیاری در جنگ‌های مختلف قربانی می‌شوند و بعد از جنگ‌ها هم جنگ‌افزارهای مختلف از جمله مین‌ها نمی‌دانند که جنگ تمام شده است. البته پرداختن به موضوع کودکان در جنگ کار سختی است زیرا جنگ خشن است.

وی افزود: قصد من در این کتاب این بود که هم مشکلات مناطق مرزی برای کودکان و بزرگ‌ترها را بیان کنم و همچنین مشکلاتی که در پشت جنگ برای کودکان ایجاد می‌شود.

نویسنده «شاید این کتاب منفجر شود» درباره تجربه همکاری خود با سمانه صلواتی تصویرگر کتاب، اظهار کرد: وقتی خانم صلواتی پذیرفت که تصویرگری کتاب را انجام دهد، چندین جلسه گفت‌وگو کردیم. این اتفاق خوبی بود که نویسنده و تصویرگر با هم صحبت کردیم. بعد از اتودهای مختلفی که از سوی ایشان انجام شد، آنچه مدنظر من بود به قلم توانای تصویرگری سمانه صلواتی درآمد و او به خوبی از پس این کار برآمد.

موزونی که دوره‌ای مدیریت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بر عهده داشته، تصریح کرد: کانون برای چاپ کتاب‌ها حساسیت بالایی دارد و خروجی این حساسیت بسیار شیرین است و فرصت حضور و موفقیت کتاب‌ها در جشنواره‌ها و رویدادهای بین‌المللی را فراهم می‌کند.

وی در پایان سخنان خود گفت: من همچنان نیرو، عضو، کارمند و عاشق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستم و کانون را خانواده خود می‌دانم و قلبم برای کانون می‌تپد. هر توفیقی که کانون کسب می‌کند باعث خوشحالی من است.

یادآوری می‌شود این کتاب آذر سال گذشته رونمایی شد و اکنون در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه شهر کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =