کد خبر: 296934
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
روح لطیف کودکان نیازمند مراقبت است

امام جمعه همدان کار جهادی پیک امید را بسیار پسندیده‌ خواند و گفت: کودکان و نوجوانان قشر معصومی هستند که شما با آن‌ها در ارتباط هستید؛ پس همین سلامت و طهارت و پاکی آنها در ‌کار کانون تاثیرگذار است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امام جمعه همدان با بیان این مطلب گفت: شما با قشری سرو کار دارید که عاری از هرگونه بدی و کینه و حسادت هستند، پس قدر آن را باید بدانید. این توفیقی‌است که خداوند شامل حال مربیان کانون کرده‌است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، شرایط فعلی کشور را شرایطی حساس خواند و گفت: در این شرایط به کودکان و نوجوانان فشارهای روانی وارد می‌شود که اگر مراقبت نکنیم روح لطیف این عزیران آسیب می‌بیند.

وی در ادامه سخنان خود، به رسالت کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت: کانون متولی اصلی فکر بچه‌هاست و مربیان، متولی اصلی اندیشه‌سازی در کودکان هستند، اگر این اندیشه کودکان و نوجوانان به درستی شکل بگیرد، آینده‌ی خوبی در انتظار آن‌ها خواهد بود. لذا باید در تولیدات خود دقت کنید و محتواهایی را تولید کنید که اندیشه‌ کودکان را بسازد، چرا که طبق روایات، آموزش در کودکی به مانند نوشتن بر روی سنگ است.

بهناز ضرابی‌زاده مدیر کل کانون استان همدان نیز ضمن معرفی کامل پیک امید فعالیت‌های این پیک را در ایام قرنطینه‌ خانگی گی تشریح کرد.

مدیرکل کانون همدان گفت: از همان روزهای نخست ورود ویروس کرونا به کشور و تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی کانون جزو اولین دستگاه‌های فرهنگی خدمات‌رسان بود که در این ایام خدمات ویژه و شایسته‌ای را به قشر کودک و نوجوان آغاز کرد و هنوز هم در حال انجام است و با شعار هر کتابخانه یک گروه مجازی، سعی در ایجاد ارتباط با اعضای کودک و نوجوان خود دارد تا آن‌ها را از فشارهای روحی و روانی در امان نگه دارد و سطح تاب‌آوری آنها را ارتقا دهد.

ضرابی‌زاده پیک امید را فعالیتی جهادی و داوطلبانه توصیف کرد و گفت: مربیان و کارشناسان کانون استان در ایام خانه‌نشینی بیکار ننشستند و با تولید بالغ بر ۶۲۰ اثر در قالب فیلم‌های کوتاه ۲ تا ۳ دقیقه‌ای در حوزه انیمیشن، اوریگامی، قصه‌گویی، نمایش‌عروسکی و... با بارگذاری ۵۰ اثر منتخب بر روی سایت سراسری پیک امید، جزو استان‌های فعال در این زمینه است.

وی تصریح کرد، علاوه بر تولید این آثار، انجمن‌های مختلفی مانند انجمن شعر، داستان، انیمیشن، سرود، قصه‌گویی و... در فضای مجازی نیز فعال است و مربیان و کارشناسان از این طریق با اعضای مراکز خود در ارتباط هستند. هم‌چنین برگزاری مسابقات امام آرزوها تولدت مبارک به مناسبت نیمه‌شعبان و مسابقه جشن گل‌وگلدان از دیگر فعالیت‌های شاخص کانون در این دوران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =