کد خبر: 296944
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
بازدید 516
اعضا، کانون را با عشق و علاقه انتخاب می‌کنند

ضمن بزرگداشت خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و گرامی‌داشت هفته معلم با یکی از همکاران هنرمند که سال‌هاست علاوه بر مربیگری در کانون، آموزگار نیز هست به گفت‌وگو نشستیم که این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید.

سوال: آقای اصغر فرخی منفرد، ضمن تبریک روز معلم ،لطفا ازخودتان بیشتر بگویید.
_ به نام خداوند رنگین کمان؛ اصغر فرخی منفرد هستم متولد ۱۳۵۴ در ملایر و دبیر آموزش و پرورش منطقه جوکار ملایر استان همدان.

بیست و پنج سال است معلم هستم و ۱۵سال هم در کانون با کودکان و نوجوانان زندگی خوبی را سپری می‌کنم. 

سوال: چه درسی را تدریس می‌کنید و در کانون مربی چه کارگاهی هستید؟
_ دبیر تربیت‌بدنی هستم و در کانون نیز مربی خوشنویسی هستم.


سوال: چطور شد که وارد کانون شدید؟
_ با توجه به داشتن مدرک ممتاز خوشنویسی خیلی دوست داشتم هنر خودم را به کودکان و نوجوانان منتقل کنم، لذا کانون را انتخاب کردم.


سوال: چه ویژگی‌هایی در تدریس کارگاه‌های کانون پرورش فکری می‌بینید؟
_ اعضا، کانون را با عشق و علاقه انتخاب می‌کنند. عضویت در کانون با مدرسه فرق دارد. اعضایی که در فعالیت‌های کانون شرکت می‌کنند، با عشق و علاقه کار را دنبال می‌کنند و قطعا خلاق‌تر و پویاتر هستند.

 من در مدرسه درس  تربیت‌بدنی را که یکی از محبوب‌ترین درس‌های دانش‌آموزان است تدریس می‌کنم که مشکلات خاص خودش را دارد مثل نبود سالن و کمبود امکانات ورزشی و... ولی در کانون، خوشنویسی که یک رشته بسیار زیبا و پر طرفدار است را به بچه‌ها آموزش می‌دهم. هر کدام از این دو، شیرینی‌های خاص خودش را دارد و هرجا که انسان با بچه‌های خوب و با استعداد و معصوم و پاک در ارتباط است خستگی معنا ندارد و همین باعث افزایش روحیه و آرامش آدمی می‌شود اما صادقانه بگویم، در کل فضای کانون را بسیار دوست دارم.


 ‏سوال: ‏لطفا  یک خاطره خوب و ویژه از هنرجویانتان برایمان تعریف کنید.
_ یکی از خاطرات خوب و شیرینم که در همین ایام اتفاق افتاد این بود که یکی از هنر جویانی که سال‌هاست از کانون رفته و الان دانشجوست، چند روز پیش در فضای مجازی به من پیام داد که «آقای فرخی من از شما ممنونم بابت این خط زیبا که به من آموزش دادی، من این هنر را از شمادارم» و هم‌چنین روز معلم را به من تبریک گفت. همین باعث شد از این که توانستم هنرم را به کسی دیگر منتقل کنم حس خوبی پیدا کنم.


 ‏سوال: یک جمله در باره معلم؟ ‌
_ قدر خودتان را بدانید، چرا که سر و کار همه‌ی ما با بهترین و زیباترین موجودات خداوند، یعنی بچه هاست و ما چه سعادتمند هستیم که با چنین قشر معصومی در ارتباط هستیم.


سوال: تعریف شما از معلمی:
_ از نظر من معلم یک عاشق به تمام معناست. عاشق کودکان، عاشق آموزش، عاشق یاد دادن، عاشق کشف‌کردن استعدادهای فرزندان این مرز و بوم و من امیدوارم که معلمان و مربیان این سرزمین همیشه عاشق بمانند و به کار و شغل‌شان عشق بورزند و عاشقانه خدمت کنند.


سوال: به بازنشستگی و جدا شدن از کودکان و نوجوانان می‌اندیشید؟
_ خیر بازنشستگی برایم معنا ندارد. دوست دارم تا آخرین لحظه ‌عمرم در خدمت کودکان و نوجوانان میهن عزیزم باشم.

سوال: کدام معلم خود را هرگز فراموش نمی‌کنید و چرا؟
_ معلم کلاس پنجم ابتدایی‌ام شهید نقدی را.

ایشان در زندگی من بسیار تاثیرگذار بود و آموزش‌های تربیتی زیادی از ایشان آموختیم. با دانش‌آموزان رفتار بسیار محترمانه و مهربانانه‌ای داشت و همه را به طرف خود جلب می‌کرد و همین باعث می‌شد الگوی خوبی برایمان باشند و آموزه‌های دینی را از ایشان یاد می‌گرفتیم.


سوال:یک جمله به این معلم
_ روحت شاد و قرین رحمت باد. راهت را ادامه خواهیم داد.


جمله پایانی با یکی از مسئولان کانونی:
_ خدا را شکر که من در محیطی هستم که همکارانم همگی خلاق و توانمند هستند و از تجربیات این عزیزان در زندگی نهایت استفاده را می‌برم. صمیمیت و همکاری در کانون برایم بسیار زیباست.
از مسئولان کانون که تمام سعی‌شان را جهت برطرف‌کردن نگرانی‌ها و رفع نیازهای همکاران به کار می‌برند سپاسگزارم و به آنها دست‌مریزاد می‌گویم و برایشان موفقیت آرزو دارم.
 آقای فرخی ضمن تبریک مجدد هفته معلم به شما از این که در این گفت و گو شرکت کردید از شما سپاسگزاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =