کد خبر: 296951
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
بازدید 310
کانون، سرمایه‌گذار آینده‌ است

پرورش اندیشه و تفکر کودکان و نوجوانان یکی از حساس‌ترین امور است و کانون با نقش‌آفرینی در این حوزه، نقش سرمایه‌گذار آینده کشور را ایفامی‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این بخشی از سخنان منتخب مردم شهرستان رودبار در مجلس یازدهم طی دیدار با مدیرکل کانون گیلان است.

مهردادگودرزوندچگینی در این نشست که با هدف هم‌افزایی و هم‌گرایی افزون‌تر در حوزه فعالیت‌های فرهنگی صورت‌گرفت، از پرورش فکر و اندیشه آینده‌سازان به‌عنوان یک واقعیت مهم و اساسی نام‌برد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را سرمایه‌گذار آینده کشور توصیف‌کرد.

وی هم‌چنین اشاره‌ای به پیشینه و جایگاه کانون در پرورش شخصیت‌های برجسته داشت و اظهارکرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و توسعه‌ی زیرساخت‌های جامعه، از نهادهای فرهنگی چون کانون پرورش فکری آغازمی‌شود و از این رو، تقویت این نهادها نقش تعیین‌کننده‌ای در استقلال و پیشرفت کشور ایفامی‌کند.

منتخب مردم شهرستان رودبار در مجلس یازدهم در ادامه سخنان خود به اهمیت تفکر از منظر دین مبین اسلام پرداخت و افزود: بسیاری از مشکلات جوامع امروزی، ریشه در عدم توجه کافی به اندیشه‌ورزی دارد و چنانچه به آموزه‌های اسلامی توجه شود، حلال بسیاری از دغدغه‌های مادی و معنوی بشر خواهدبود.

او درعین‌حال، از مسوولیت‌های خطیر نمایندگان مجلس در حوزه فرهنگ و ضرورت توسعه‌ی فرهنگی سخن به‌میان آورد و حمایت و همراهی با فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از اولویت‌های خود به‌عنوان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان‌کرد.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این نشست به گذشته علمی و اجرایی نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی اشاره و تعامل و بهره‌گیری از دانش و توان‌مندی شخصیت‌های شناخته شده را راه‌گشای این مجموعه دانست.

اسفندیارضیائی در همین‌حال، به اهداف و اولویت‌های کانون در جهت کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی نسل کودک و نوجوان اشاره و گزارشی از تعداد و گستره‌ی فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی، کتاب‌خانه‌های پستی و مراکز فرهنگی هنری فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه) کانون استان گیلان ارایه‌داد.

اشاره به موفقیت‌ سال‌های اخیر کانون پرورش فکری و کانون زبان استان گیلان و روند رو به رشد آن درسایه برنامه‌محوری، کارشناس‌محوری، اخلاق مداری و بهره‌گیری از نیروی انسانی کارآمد، ازدیگر مواردی بود که در سخنان ضیائی به آن اشاره‌شد.

بخش پایانی سخنان این مدیرفرهنگی، به نقش سازنده کانون در ارتقای جایگاه نظام آموزشی کشور، نقش‌آفرینی این مجموعه به‌عنوان یک شریک فرهنگی و موفقیت‌های آن در کشف استعدادهای ناب و معرفی شخصیت‌های برجسته علمی، هنری و ادبی به جامعه  اختصاص‌داشت و برهمین اساس نیز حمایت افزون‌تر مسوولان از این مجموعه را زمینه‌ساز بالندگی هرچه بیش‌تر ایران اسلامی خواند.

یادآوری می‌شود، این دیدار صبح امروز  دراداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در شهر رشت صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =