حضور افسون امینی در تازه ترین نشست مجازی انجمن ادبی کانون ایلام

افسون امینی شاعر و نویسنده کشوری و مدیر کل آفرینش های فرهنگی کانون به نقد و بررسی آثار ادبی بچه های ایلامی پرداخت

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،نشست مجازی انجمن ادبی آفرینش با حضوردکتر افسون امینی شاعر توانای کشور در حوزه شعر کودک و بزرگسال،به مدت دو ساعت برگزار شد.در این نشست کودکان ونوجوانان عضو کانون ایلام شعرهایشان راخواندندو افسون امینی با حوصله و مفصل در مورد آثار بچه ها به صحبت پرداخت.توجه به ساختارشعر، تخیل،هماهنگی بین اجزای شعر،توجه به مفاهیم فنی قافیه و ردیف و محتوا درشعر و ارزش کلمه از مهم ترین نکاتی بود که مهمان نشست مجازی انجمن آفرینش به آنها پرداخت که با استقبال شایسته ای از طرف بچه ها و مسئولین روبه رو شد.
افسون امینی در حال حاضر در کنار فعالیت های ادبی،به عنوان مدیر کل آفرینش های فرهنگی کانون کشور نیز خدمت می کنداو از شاعرانی است که ذهن و زبانی صمیمی دارد و تاکنون شعرهای زیبایی از او دیده ایم 
دکتر امینی؛ شاعر، کارشناس ادبیات کودک و نوجوان، نویسندۀ کودک، دانشجوی دکتری ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی و یکی از پایه­‌گذاران کارگاه‌های ادبیات مرکز آفرینش‌های ادبی کانون است و مسئولیت این کارگاه‌ها را از سال 1376 تا 1381 نیز برعهده داشت.

دبیری تحریریه مجله روشنان (نشریه تخصصی ادبیات کودکان ونوجوانان )، کارشناس و عضو شورای بررسی و خرید کتاب امور بازرگانی کانون، دبیری شورای تولید آثار نظری کانون پرورش فکری، 31 سال سابقۀ فعالیت در حوزۀ شعر بزرگ‌سال و 22 سال سابقۀ فعالیت در حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان، دبیری تحریریۀ کتاب ماه کودک و نوجوان، دبیری تحریریۀ مجلۀ الفبا (نشریۀ تخصصی ادبیات مرکز آفرینش‌­های ادبی حوزه هنری) و دبیری و داوری جشنواره‌های مختلف ادبی از جمله سوابق اوست.
وی همچنین تالیف و گردآوری 9 عنوان کتاب از جمله دوست عجیب من، چی مثل چیه؟، صدایی عجیب در جنگل، کدو تنبل، ستاره‌های کویر(گردآوری مجموعه داستان جوان)، ساوالان(گردآوری مجموعه شعر جوان) و ... را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

با آمدن اردیبهشت حال و هوای بهاری در فضای فعالیت های مجازی کانون ایلام نیز خود را به رخ کشیده و برنامه ریزی ها از روزهایی پرکار در انجمن های کانون ایلام خبر می دهد.
بازار گرم فعالیت‌های مجازی کانون ایلام، ظرفیت استفاده از حضور مهمانان کشوری را نیز به انجمن‌ها وکارگاه‌های مجازی اضافه کرده و این روزها هر هفته به همت کانونی‌های ایلام شاهد چندین جلسه مجازی و کاربردی با حضورشاعران، نویسندگان، کارشناسان، قصه‌گویان و هنرمندان مطرح کشوری و استانی هستیم

کانون استان ایلام در راستای ارتباط با با بچه‌ها همگام با کانون کشور در برنامه پیک امید مجازی نیز حضوری پررنگ داشته و مربیان به صورت مجازی آموزش‌های خود را در این امداد فرهنگی برای بچه‌های توی خانه برگزار می‌کنند. در این حرکت جهادی تاکنون بیش از ۳۰۰ فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری انجام گرفته است. و بچه‌ها به صورت مجازی از آموزش نقاشی، کاردستی، شعر، قصه‌گویی، معرفی کتاب، دست‌سازه‌ها و کار با کاغذ و داستان مربیان استفاده می‌کنند.

بیست‌ودو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان به بچه‌های ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند که باشیوع کرونا و خانه‌نشینی کودکان ونوجوانان این فعالیت‌ها تا زمان رفتن کرونا و بازگشت به حالت عادی به صورت مجازی انجام می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =