کد خبر: 297005
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
بازدید 1481
نخستین انجمن شعر مجازی کانون  استان هرمزگان تشکیل شد

اولین انجمن شعر مجازی با حضور عبدالحمید انصاری نسب شاعر توانمند استان و  اعضای انجمن های شعر  کانون های بندرعباس؛ فین و قشم برگزار شد.

اولین انجمن شعر مجازی با حضور عبدالحمید انصاری نسب شاعر توانمند استان و  اعضای انجمن های شعر  کانون های بندرعباس؛ فین و قشم برگزار شد.

در نخستین انجمن شعر مجازی استان که  با حضور شاعر توانمند استان جناب آقای عبدالحمید انصاری نسب برگزار شد؛   لحظات شاعرانه ارزشمندی برای اعضا تجربه شد.

به گفته فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس آفرینش های ادبی استان این انجمن مجازی با شرکت ۲۵ نفر از اعضا فعال انجمن های شعر بندرعباس؛ فین و قشم و حضور ۸ مربی ادبی استان برگزار شد.  

غلامزاده افزود: در این انجمن ۸ اثر از اعضا خوانش شد. در این جلسه آثاری از امین صمدی، انیس موحدی و فاطمه زاهدانی از شهر بندرعباس و هستی جعفر پور و  زهرا بخشی از فین  نقد و بررسی شد.

در این جلسه تخصصی شعر لحظات ارزشمندی را با تجربه های شاعرانه رقم زد.

در این انجمن شاعران جوان؛ عبدالحمید انصاری نسب با توجه به اشعار اعضا به نکاتی مثبتی چون  توجه به دنیای پیرامون؛ داشتن نگاه شاعرانه و متفاوت؛ صداقت و سادگی در شعر؛ انسجام؛ امید بخشی؛ جوششی بودن اشعار اشاره کرد. وی همچنین نکات قابل رشد را  توجه به پرهیز از شعار زدگی و تصنع؛ توجه به ایجاز در شعر؛ توجه و تقویت کشفیات شاعرانه  توجه به زبان شعر عنوان کردند.

این انجمن دو ساعته با توصیه هایی از شاعر استان با داشتن سیر مطالعاتی صحیح؛ شناخت و مطالعه اشعار شاعران معاصر کشور و استان و همچنین توجه به شاعران کهن کشور به پایان رسید.

گفتنی است عبدالحمید انصاری دارای فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است و به عنوان مربی کارگاههای شعر در مراکز بندرعباس فعالیت می کند.

 از وی آثارچاپ شده است که میتوان به کتاب های مجموعه شعر تا سیدسلیمان، یک رودخانه شعر، مجموعه شعر نامم درخت انصاری اشاره کرد.

انصاری تا کنون رتبه های بسیاری را کسب نموده است از آن جمله رتبه دوم کنگره سراسری شعر و قصه جوان کشور سال ۱۳۸۱، رتبه اول کنگره شعر دفاع مقدس، برنده جایزه ادبی قیصر امین پور ۱۳۸۴ و... می باشد.

    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =