برگزاری نخستین جلسه‌ی مجازی انجمن ادبی کانون سمنان

نخستین جلسه‌ی مجازی اعضا و مربیان انجمن ادبی آفرینش کانون پرورش فکری سمنان با دعوت شاعری از استان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نخستین جلسه‌ی اعضا و مربیان انجمن ادبی آفرینش این استان به‌صورت مجازی با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل، کارشناسان، مربیان و ۷۰ عضو مرکز آفرینش‌های ادبی با دعوت از سیدمحسن حسینی شاعر و مربی ادبی کانون استان لرستان، عصر پنج‌شنبه ۱۸ اردی‌بهشت‌ماه ۱۳۹۹ در پیام‌رسان واتساپ برگزار شد.

حسینی ضمن ابراز خرسندی از حضور در انجمن ادبی آفرینش پس از خوانش آثار توسط ۹ عضو این انجمن به نقد و بررسی آن و بیان ویژگی‌های یک شعر خوب و هماهنگی کلمات با هم برای خلق یک فضای شاعرانه، پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش به اعضای انجمن ادبی آفرینش کانون سمنان پیشنهاد داد در چینش سطرها به‌خصوص پایان شعر وسواس بیش‌تری به خرج دهند تا مخاطب با یک اثر شعری بهتری از آن‌ها روبه‌رو شود.

حسینی هم‌چنین در نقد آثار اعضای انجمن به ایجاد فضای انتزاعی در شعر، استفاده‌ی بجا و کاربردی از آرایه‌های ادبی مانند استعاره و تشبیه، دقت در انتخاب واژه‌ها و کاربرد آن‌ها در شعر، اشاره و بر توجه اعضا و مربیان به قالب و موسیقی درونی شعر، پرورش نگاه شاعرانه، استفاده از احساس و اندیشه در سرودن شعر، توجه به منطق شعری در کنار زبان شعر، حس‌آمیزی و رنگ‌آمیزی در شعر، نقش مطلع غزل و تأثیر آن بر مخاطب اثر و... تأکید کرد.

میهمان انجمن ادبی آفرینش کانون سمنان در پایان، شعرهایی با مضمون طبیعت و مرور خاطرات از زاویه‌ی آلبوم را یکی از شاعرانه‌ترین زوایایی دانست که یک شاعر می‌تواند در آن قرار گیرد.

گفتنی است؛ نخستین جلسه‌ی مجازی انجمن ادبی با استقبال اعضا، مربیان و کارشناسان روبه‌رو و قرار شد سایر انجمن‌های تخصصی کانون استان سمنان در هفته‌های آتی با دعوت از کارشناسان مجرب به‌صورت مجازی برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =