کد خبر: 297017
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
بازدید 257
فعالیت‌های برجسته کانون جایگزینی ندارد

مدیرکل کانون استان همدان به اتفاق مدیرکانون زبان، معاون و کارشناسان خود با حضور در دفتر فرماندار همدان، فعالیت‌های کانون را در ایام شیوع ویروس کرونا تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، نشستی با حضور فرماندار همدان و مدیرکل کانون و تنی چند از معاونان و کارشناسان ذیربط در فرمانداری همدان برگزار شد و بهناز ضرابی‌زاده فعالیت‌های کانون و پیک امید را در ایام شیوع ویروس کرونا تشریح کرد.
در این دیدار، حسین افشاری پس از استماع گزارش فعالیت‌های گسترده کانون که هم‌زمان با شعار «در خانه بمانیم» و تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی هنری کانون، به صورت مجازی برای بهره‌برداری مخاطبان  تدوین و اجرایی شده است، ضمن قدردانی از مدیریت و کارکنان کانون گفت: علیرغم تعدد ماموریت‌ها و دستگاه‌های اجرائی مسئول در حوزه فرهنگی و هنری، جایگزینی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور نداریم که به این شکل با انسجام و به‌صورت تخصصی فعالیت‌های برجسته و قابل توجه برای کودکان و نوجوانان اجرا کند.
فرماندار همدان تصریح کرد، علاوه بر توجه به سلامت جسم، کسب مهارت وعلم، آنچه جامعه به آن نیاز دارد، پرورش روح و نیاز به امید و نشاط است که به برکت امام و انقلاب اسلامی، دین جایگاه خود را پیدا کرد و ما به عنوان یک جامعه‌ی عاطفی و مهرورز باید برای انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های حقیقی تلاش کنیم.

وی با اشاره به تلاش فرهنگی غرب برای القاء مصرف‌گرایی، تجمل‌گرایی و فروپاشی کانون خانواده، اضافه کرد؛ گاهی ارزش‌ها به شکل وارونه‌ایی برای کودکان و نوجوانان جلوه داده می‌شود که نه‌تنها باعث اغفال فرزندان ما از آموزش‌های واقعی می‌گردد ‌بلکه یک احساس کمبودی در درون آنها ایجاد می‌کند، لذا آموزش‌های ما باید مبتنی بر فرهنگ غنی اسلام و توسط افرادی متخصص ارائه شود که مقید به این آرمان‌ها باشند.
در این دیدار، مدیرکل کانون استان ضمن معرفی کامل پیک امید مجازی، فعالیت‌های این پیک را در ایام قرنطینه‌گی تشریح کرد.
ضرابی‌زاده گفت: از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی، کانون پرورش فکری جزء اولین دستگاه‌های فرهنگی خدمات‌رسان بود که در این ایام خدمات ویژه‌ و شایسته‌ایی را به کودکان و نوجوان آغاز کرد و هنوز هم در حال انجام است و با شعار «هرکتابخانه یک گروه مجازی» سعی در ایجاد ارتباط موثر با اعضاء کودک و نوجوان خود دارد تا آن‌ها را از فشارهای روحی و روانی در امان نگه دارد و سطح تاب‌آوری آنهارا ارتقاء دهد.
مدیرکل کانون استان پیک امید را فعالیتی جهادی و داوطلبانه توصیف کرد و گفت: مربیان و کارشناسان کانون در ایام خانه‌نشینی بیکار ننشستند و بالغ بر ۷۰۰ اثر در قالب فیلم‌های کوتاه ۲ تا ۳ دقیقه‌ای در حوزه‌های مختلف هم‌چون اوریگامی، انیمیشن، قصه‌گویی، سفالگری و.‌... تولید و به گروه بررسی در استان ارسال کردند که از این تعداد ۴۱۲ اثر به دبیرخانه سایت پیک امید ارسال شد و تاکنون ۶۵ اثر از این تولیدات بر روی سایت پیک امید بارگذاری شده است.
در ادامه رضا صابونچی، مدیر شعبه همدان کانون زبان نیز مختصری از فعالیت‌ها و اقدامات کانون زبان بیان کرد و گفت: کانون زبان شعبه‌ی همدان اقدامات خوبی را جهت خدمات‌رسانی کامل به صورت آنلاین برای زبان‌آموزان و خانواده‌های آنها مهیا کرده است. وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های شایسته‌ی مسئولان استان خصوصا فرماندار همدان، کانون زبان ایران از تعداد مراکز آموزشی بیشتری در سطح استان و شهر همدان برخوردار شود.

در پایان فرماندار همدان نسبت به همکاری هرچه بیشتر معاونان و همکاران خود با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =