اولین نشست مجازی انجمن داستان‌نویسی سروناز برگزار شد

اولین جلسه انجمن ادبی مجازی سروناز ویژه اعضای نوجوان دختر داستان‌نویس، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، در ابتدای این نشست مجازی، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس با اعضا و مربیان صحبت کرد و گفت: امیدوارم با تولد این انجمن بتوانیم در آسمان ادبیات کانون، چراغ‌های درخشانی را روشن کنیم. او خطاب به اعضا گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسب،  خواندن، تمرین زندگی در کنار هم‌سالان، نوشتن، آموختن و قدم‌برداشتن در راه‌های درست را به شما یادآوری کینم و در انتظار قلم‌هایی باشیم که خوش می‌نویسند، خوش می‌بینند و تلاش‌گرند.

مدیر کل کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش از مربیان تلاش‌گر ادبی که در دوره شیوع بیماری کرونا به شکل مستمر، فعالیت‌های ادبی را با تلاش خود به صورت مجازی انجام دادند و با عضو کردن اعضا در فضاهای مجازی تلاش کردند اتفاق‌های خوبی را برای اعضا رقم بزنند، تقدیر کرد.

افتخاری در پایان اظهار امیدواری کرد که با حضور مستمر و فعالیت‌های پیاپی نوجوانان، برنامه‌های خوبی رقم بخورد و ارتباط اعضا و مربیان چون گذشته حفظ شود.

در ادامه این نشست، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم سوسن طاقدیس، نویسنده فقید شیرازی در حوزه کودک ونوجوان، به نقد و بررسی آثار اعضا توسط سمیه آورند، کارشناس مهمان نشست و دیگر اعضای گروه پرداخته شد.

آورند، ایده و ایده‌یابی را یکی از مهم‌ترین عناصر مهم داستان‌نویسی دانست و درباره چگونگی یافتن ایده‌های ناب برای اعضا توضیح داد. او راهکارهای متفاوت برای کشف ایده‌های ناب را برای اعضا تشریح کرد. در این نشست بیش از ۱۰۰ عضو شرکت‌کننده به تمرین نوشتن و ایده پردازی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =