نشست هیأت اندیشه ورزان استان اصفهان به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: نود و چهارمین نشست هیأت اندیشه ورزان استان اصفهان به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،دکتر سید محمد قلمکاریان تاکید کرد: مسوولیت این نشست بر عهده سید محسن سجاد مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری بود و پیرامون طرح های اجرایی و راهکارهای عملیاتی موثر و کارآمد در خصوص مسائل کودکان و نوجوانان و نقش و جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بحث و گفتگو شد.

هم چنین در این نشست، درباره لزوم اجرای طرح های پیشنهادی کانون پرورش فکری شامل؛ یک قصه، یک مهارت(قصه درمانی) همه فرزندان این سرزمین، سفیران نشاط و فرهنگ، آینده نگری مشاغل و بازی سازی تبادل نظر شد.

سید محمد قلمکاریان با بیان این که کودکان و نوجوانان ارزشمندترین سرمایه های کشور هستند و برای ساختن فردایی روشن، باید برای آموزش و رشد فکر آن ها همت کرد، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ها پرورش انسان هایی موثر و هدفمند، کاهش رشد جرم در جامعه، پیشگیری از بزهکاری، تقویت مهارت ارتباطی و راهکارهای مهارت کنترل خشم در کودکان و نوجوانان است.

قلمکاریان، استعدادیابی را از ضرورت های نظام آموزشی برای تعیین مسیر زندگی از زمان کودکی دانست و افزود: اقدامات پیشگیرانه و امر خطیر آموزش های خود مراقبتی، از مباحثی مهمی است که باتوجه به سبک زندگی ایرانی- اسلامی که برگرفته از آموزه های فرهنگ قرآنی است مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه  گفت:  هیأت اندیشه ورزان در چند نشست اخیر با تعیین مسیر مشخص و پرهیز از طرح مسائل پراکنده، تلاش کرده است تا به ریشه یابی تخصصی آسیب ها دراستان اصفهان بپردازد.

شایان ذکر است که اعضای هیأت اندیشه ورزان از میان گروه‌هایی چون؛ فعالان حوزه عمومی سازمان های مردم نهاد، نخبگان ملی، مدیران اجرایی و متخصصین دانشگاهی در سطح استانی و ستادی انتخاب می‌شوند.

وظیفه اصلی این ستاد بررسی مسائل مختلف در سطح استان و در سطح محلی تا فراملی است و هدف از تشکیل این هیأت، مشارکت در تصمیم گیری و برنامه ریزی طبق اقتضای محلی است.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =