راه اندازی واحد های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رویکرد ایجاد فرصت برابر برای تمامی کودکان در سراسر نقاط استان است

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: کانون پرورش فکری با راه اندازی واحد های سیار،فرصت های برابری را برای همه کودکان و نوجوانان جهت بهره مندی از آموزش های خلاقانه در راستای رشد، شکوفایی و استعدادیابی در تمام نقاط استان مهیا کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، سرهنگ حسین حسین زاده در حاشیه نشست حقوق کودک که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و پس از بازدید از دستاوردهای کانون با بیان اینکه فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوعی سرمایه گذاری برای شناسایی و رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان است گفت:  کانون پرورش فکری با اجرای برنامه ها و زیر ساخت های موجود ،فرصت های برابری را براساس استانداردهای مشخصی برای همه کودکان و نوجوانان در تمام نقاط استان مهیا کند و این یک فعالیت بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی  ادامه داد: این امر باعث شده است تا زمینه مساعدی برای رشد و شکوفایی و همچنین شناسایی استعدادها و توانایی های کودکان و نوجوانان به صورت برابر مهیا شود.

سرهنگ حسین زاده  با بیان اینکه در علم جرم شناسی یکی از حساس ترین دوران زندگی انسان ها دوران نوجوانی است و سعادت و شقاوت انسان ها نیز در دوران نوجوانی شکل می گیرد،عنوان کرد: راه اندازی و توسعه واحدهای سیار کانون پرورش فکری یکی از الزامات مورد نیاز کانون است و این اقدام نه تنها هزینه محسوب نمی شوند بلکه نوعی سرمایه گذاری درست در جهت آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان محسوب می شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: این واحدهای سیار با فعالیت های محله محور به ویژه در محله ها و مناطق محروم در شهر اصفهان و دیگر مناطق محروم استان می تواند نقش مهم و به سزایی داشته باشند و همچنین در جلوگیری از بزهکاری و آموزش مناسب به کودکان و نوجوانان بسیار مهم تاثیرگذار خواهند بود.

حسین زاده در ادامه با بیان اینکه بیشتر رفتارهای افراد بزهکار ریشه در کودکی و نوجوانی آنان دارد،گفت: با گسترش فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کانون های جرم خیز در آینده  ما شاهد تاثیر این فعالیت ها در کوتاه مدت و بلند مدت خواهیم بود.

وی اضافه کرد: حتی این فعالیت ها می تواند در زمینه هایی مانند جلوگیری از مصرف مواد مخدر و آسیب های اجتماعی بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

سرهنگ حسین زاده حضور بیشتر کانون پرورش فکری در فضای مجازی و مهیا کردن بستری مناسب و امن برای کودکان و نوجوانان با تولید محتوا درست را موضوعی ضروری دانست و گفت:دسترسی کودکان و نوجوانان به محتواهای مفید  یکی از مهمترین  و تاثیر گذارترین گام های این نهاد با هدف  رشد و حرکت درست کودکان و نوجوانان برای داشتن آینده روشن است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان برگزاری دوره های سواد رسانه ای در دنیای امروز را نیز مهم دانست و گفت: برگزاری دوره های سواد رسانه ای در واکسینه کردن این قشر جهت جلوگیری از به دام افتادن آنان مفید و موثر است.

 سرهنگ حسین زاده با یادآوری  مخاطرات مختلفی همچون خشونت های اجتماعی، مصرف مواد مخدر و تهاجم فرهنگی که نوجوانان را تهدید می کند،بیان کرد:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این راستا می تواند با برنامه ریزی و اجرای برنامه ها و فعالیت های مناسب در سطح گسترده آموزش های جذاب و هوشمندی را برای این قشر در نظر بگیرد و فضایی را برای جذب این قشر به کانون ایجاد کند.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت ایجاد تعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با پلیس و معاونت اجتماعی این سازمان عنوان کرد:با تشکیل اتاق های فکر و اندیشه ورز  و بهره گیری از مطالعاتی که در زمینه های جرم شناسی و رفتارشناسی انجام شده است،نهاد کانون برای طراحی بازی ها و آموزش های خود برای کودکان و نوجوانان استفاده کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان گفت: خلاقیت و نوآوری که توسط آموزش های کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود جای تقدیر و تشکر دارد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =