مسابقه ادبی (خان هشتم)

همزمان با ۲۵ اردیبهشت‌۱۳۹۹سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، فراخوان مسابقه ادبی (خان هشتم) در فضای مجازی منتشر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی این مسابقه ادبی برای گروه سنی ۹ تا ۱۳ از ۲۵ اردیبهشت شروع شده و تا آخر خردادماه ۹۹ ادامه می‌یابد.

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان ضمن اشاره به اهمیت بازیابی هویت دینی، ملی و انقلابی در کودکان و نوجوانان و نقش پررنگ ادبیات و متون کهن در دست‌یابی به این هدف گفت: عمده‌ترین شاخص‌های هویت ملی شامل دین، زبان، تاریخ و اساطیر مورد توجه فردوسی بوده و در شاهنامه بدان توجه شده است. امیدواریم فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون با بهره‌گیری از داستان‌های جذاب و آموزه‌های بیشمار شاهنامه بتواند راه را برای علاقمندی و آشناسازی بیشتر کودکان و نوجوانان با این گنجینه خرد، دانایی و اخلاق هموار کند.

شایان ذکر است در جریان این فراخوان، کانون استان فایل صوتی خوانش داستان هفت‌خان شاهنامه را که برای کودکان بازنویسی شده است از طریق فضای مجازی در اختیار عموم قرار می دهد. کودکان و نوجوانان با شنیدن هفت‌خان رستم، با استفاده از ذهن خلاق و توان ادبی خود داستان خان هشتم و اتفاقاتی که در آن خان برای رستم پیش می‌آید و گذر رستم از موانع را می‌نویسند و به دبیرخانه مسابقه ارسال می‌کنند.

مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد ۹۹ و تاریخ اعلام برگزیدگان ۱۴ تیرهمزمان با روز قلم می‌باشد. کودکان ونوجوانان می‌توانند ازطریق پیام‌رسان دبیرخانه به شماره ۰۹۳۸۲۶۴۰۸۱۵آثارخود را ارسال کنند.

آثار منتخب در مجموعه‌ای گردآوری خواهد شد و برگزیدگان نیز علاوه بر تقدیر و دریافت هدایا، به عضویت بخش مکاتبه‌ای کانون در می‌آیند و از طریق نامه و مکاتبه با مربیان، مهارتهای نوشتن را می‌آموزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =