کد خبر: 297117
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
بازدید 121
بزرگداشت روزفردوسی در انجمن قصه گویی کانون لرستان

اعضای کودک انجمن قصه گویی شاخه لرستان به مناسبت روز بزرگداشت حکیم فرزانه ی توس، حماسه سرای بزرگ ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی؛ از داستان های شاهنامه به اجرای نقالی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، به مناسبت 25 اردیبهشت بزرگداشت حکیم فرزانه توس ابوالقاسم فردوسی، اعضای کودک انجمن قصه گویی شاخه لرستان به نقالی از داستان های شاهنامه پرداختند.
 انجمن قصه گویی دریچه ای بسوی افق های روشن درجهت ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و قصه گویی به عنوان اثربخش ترین واسطه های فکری و فرهنگی است که ضمن جذابیت بخشیدن و ایجاد نشاط در میان مخاطبان در غنابخشیدن به اوقات فراغت و رشد فرهنگی آن ها گام برمی دارد.
 این بار به بهانه ی روز بزرگداشت شاعربزرگ ایرانی اعضا تشویق شدند تا به خواندن سروده هایی از کتاب شاهنامه به عنوان یک سند اعتبار در حوزه ادبیات وفرهنگ درنزد ایرانیان و جهان، درقالب نقالی بپردازند.
مدیرکل کانون لرستان دراین خصوص گفت: هنرنمایی کودکان عضو انجمن قصه گویی یکی از جذاب ترین بخش هایی است که موجب غنای برنامه های انجمن شده و اعضا را ترغیب می کند که برای استفاده از متون ادب فارسی خاصه شاهنامه برای قصه گویی، اهتمام وتوجه ویژه داشته باشند.
محمدجوادمحمدی افزود: این حرکت شاهنامه محور، موجب شده تاکودکانی که نقالی می کنند هم براجرا اشراف داشته باشند و هم ازپسِ خوانش درست ابیات شاهنامه بخوبی بر آیند.
گفتنی است: انجمن قصه گویی لرستان زیر نظرآفرین پنهانی معاون فرهنگی اجرایی کانون لرستان با بیش از 165 عضو فعال در فضای مجازی فعالیت می کند و هم اکنون بیش از 15 عضو شاهنامه خوان کودک ونوجوان دراین گروه به صورت حرفه ای شاهنامه خوانی را دنبال می کنند که بدون شک آینده ی پژوهش و شاهنامه پژوهی خوبی درانتظار آن هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =