برگزاری نشست مجازی انجمن ادبی سایه های خیال در کهگیلویه و بویراحمد

نشست مجازی انجمن ادبی سایه های خیال به همت واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کهگیلویه و بویراحمد، نشست مجازی انجمن ادبی سایه های خیال  با موضوع «فردوسی و شاهنامه»، بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ برگزار شد.

در ابتدای این نشست کارشناس آفرینش های ادبی کانون استان و مسئول انجمن ادبی سایه های خیال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد به معرفی شاعر بلندآوازه‌ی این زمین حکیم ابوالقاسم فردوسی پرداخت.
در ادامه این نشست مربیان و اعضای انجمن ادبی استان قصه‌هایی زیبا از شاهنامه  و بخش‌هایی از ابیات شاهنامه را قرائت کرد.

کارشناس آفرینشهای ادبی استان پیرامون وزن شاهنامه و شعر حماسی توضیحاتی به اعضای نوجوان انجمن داد و همچنین درباره جایگاه زبان و انتقال فرهنگ از طریق آن و نقش فردوسی در زنده نگه‌داشتن زبان فارسی سخن گفت.

 هوشیاری در ادامه از اعضا خواست تا همچنان که اشعار شاهنامه را حفظ می‌کنند معنا و مفهوم آن را نیز بیاموزند چراکه در شاهنامه نکات ارزشمندی می باشد که می‌توان از آن بهره‌مند شد. 

 نشست مجازی انجمن ادبی سایه های خیال کانون کهگیلویه و بویراحمد با شاهنامه‌خوانی اعضا و مربیان  کانون به کار خود پایان داد.

گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی هنری با برگزاری فعالیت‌های خود در فضای مجازی به کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها در فضای مجازی خدمت‌رسانی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =