کد خبر: 297135
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
بازدید 223
خلاقیت‌ورزی، مبنای تولید فرهنگی قرارگیرد

مدیرکل کانون گیلان در نشست فصلی مجازی مربیان مسوول مراکز از ضرورت جهش تولیدات فرهنگی در سایه خلاقیت‌ورزی، بازطراحی مناسب فعالیت‌ها و شریک‌یابی سخن‌گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نخستین نشست فصلی مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان در سال ۱۳۹۹ بر بستر مجازی برگزار و اولویت‌های این مجموعه در روزهای مواجهه با ویروس کرونا و دوران پساکرونا، برای همکاران تشریح‌شد.

مدیرکل کانون استان گیلان در این نشست مجازی، نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را محور سخنان خود قرارداد و «خلاقیت‌ورزی»، «بازطراحی فعالیت‌ها» و «شریک‌یابی» را لازمه جهش تولیدات فرهنگی ارزیابی‌کرد.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

اسفندیارضیائی درعین‌حال نگاهی به نیازهای امروز جامعه در مواجهه با ویروس کرونا و ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی در ارایه‌ی خدمات فرهنگی به جامعه داشت و افزود: این روزها، تغییر سبک  زندگی را شاهد هستیم و از این رو لازم است به‌عنوان یک دستگاه فرهنگی، نقشی سازنده داشته‌باشیم.

این مدیر فرهنگی ادامه صحبت‌های خود را به اهمیت نقش‌آفرینی دست‌اندرکاران جبهه‌ی فرهنگی اختصاص‌داد و با اشاره به شرایط امروز جامعه و حرکت‌های دشمنان اسلام و انقلاب گفت: کارآیی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای این عرصه، نیازمند مدیریت مناسب اقتصادی و فرهنگی، به‌کارگیری آموخته‌ها و به‌روزرسانی آگاهی‌هاست.

اشاره به دست‌آوردهای گسترده استانی، ملی و بین‌المللی کانون گیلان طی سال گذشته و اثربخشی هم‌گرایی همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری در کسب موفقیت‌ها، دیگربخش سخنان ضیائی به‌شمارمی‌رفت و وی با شریک‌دانستن تمامی کارکنان این مجموعه در روند رو به رشد کانون اظهارکرد: پیش‌برد فعالیت‌های فرهنگی، درگرِو حرکت‌های جهادی است و بهره‌گیری از خرد جمعی و مدیریت مشارکتی می‌تواند در رسیدن به اهداف، نقشی سازنده داشته‌باشد.

وی از ضرورت‌ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ارزش‌مندی سلامت اعضا و همکاران در روزهای بازگشایی مدارس و مراکز فرهنگی هنری کانون نیز سخن به‌میان آورد و با بیان این‌که لازم است زندگی در سایه کنترل ویروس کرونا را تجربه‌کنیم، اضافه‌کرد: توسل به ائمه‌ی اطهار، نظم اداری و مالی و فراهم‌سازی امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب در گذر از این مقطع زمانی راه‌گشا خواهدبود.

معاون فرهنگی کانون استان گیلان نیز از دیگر حاضران در این نشست بود که از فرصت‌های ماه مبارک رمضان برای مخاطبان صحبت‌کرد و ارزش‌ انسان را  به اندازه تعلقات و ارزش‌مندی علائق‌ او دانست.

ضیاء غیوری، معاون فرهنگی کانون  گیلان

ضیاء غیوری هم‌چنین، به فعالیت‌های همکاران کانون استان گیلان در قالب پیک امید مجازی پرداخت واین حرکت فرهنگی را مناسب و شایسته تقدیرخواند

ضرورت آسیب‌شناسی برنامه‌های سال‌گذشته، مطالعه کتاب، به‌روزرسانی آگاهی‌ها و اهمیت پاسخ‌گویی به مخاطبان، از دیگر موضوع‌های مورد توجه غیوری بود و وی هم‌چنین بر لزوم توجه افزون‌تر به فعالیت‌های دینی و  استفاده از ظرفیت‌های گسترده همکاران و اعضای کودک ونوجوان تاکیدکرد.

برپایه‌این‌گزارش، سید جلیل میرعظیمی و صدیقه‌تقی‌زاده، به ترتیب کارشناسان حراست و فن‌آوری اطلاعات کانون استان گیلان  نیز از جمله همکارانی بودند که به بیان مطالبی در ارتباط با حوزه فعالیت‌های‌ خود پرداختند.

سید جلیل میرعظیمی، کارشناس حراست کانون استان گیلان
صدیقه‌تقی‌زاده، کارشناس فن‌آوری اطلاعات کانون گیلان

طرح پرسش‌ از سوی مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پاسخ‌گویی مدیرکل و کارشناسان نیز ازدیگر برنامه‌های این نشست مجازی بود که صبح امروز صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =