داوری آثار راه یافته به مرحله ی دوم جشنواره ی شاهنامه خوانی ملی

۳۱۳ اثر به دبیرخانه جشنواره مجازی شاهنامه خوانی کشور رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری: فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان طی بازدید از مرکز تخصصی شاهنامه خوانی در شهرستان فارسان اظهار داشت: تاکنون ۳۱۳ اثر از ۲۶ استان کشور از طریق فضای مجازی به  دبیرخانه جشنواره شاهنامه خوانی ارسال شده است. 
وی بیان کرد: مجموع آثار دریافتی، از ابتدا تاکنون ۳۱۳ اثر است که ۱۵۷ اثر آن به مرحله دوم داوری رسیده است. 
جشنواره شاهنامه خوانی در فروردین و اردیبهشت ماه امسال همزمان با بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به صورت مجازی برگزارشد. شعله ایل بیگی پور دبیر جشنواره دراین رابطه گفت: پس از طی مراحل نخست انتخاب آثار رسیده به دبیرخانه این فراخوان، از میان آثار رسیده ۱۵۷ اثر حائز شرایط حضور در مرحله ی داوری این جشنواره شناخته شدند و از روز یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت بررسی این آثار جهت انتخاب برگزیده آغاز می شود.
هیأت داوران این جشنواره را نقال و شاهنامه خوان بین الملل استاد ابوالفضل طبسی، احمد مردانی و ژیلا مهندس از هنرمندان و نقالان مطرح کشور و استان تشکیل می دهند.

اولین جشنواره ی ملی مجازی شاهنانه خوانی استان چهارمحال و بختیاری با هدف شناسایی استعدادهای کودک و نوجوان در این زمینه و جلب توجه افکار عمومی به اهمیت شاهنامه خوانی دراعتلا جامعه برگزار شده است.
محورهای این جشنواره نقالی، شاهنامه خوانی، تک خوانی و قصه گویی  می باشد. همچنین یک بخش جنبی با هدف تشویق و انگیزه بخشی کودکان مناطق کم تر توسعه یافته ی روستایی که از امکانات و شرایط پرورشی برخوردار نبوده اند نیز درنظر گرفته شده است.
پس از اتمام مرحله ی داوری، اسامی راه یافتگان بخش داوری نهایی  همزمان با عید سعید فطر اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =