وبینار مربیان هنری مراکز کانون استان برگزار شد

با هدف بررسی و تشریح فعالیت‌های هنری مراکز کانون خراسان جنوبی وبینار مربیان هنری مراکز استان با حضور مدیر کل و کارشناس آفرینش‌های هنری استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، نخستین نشست هم اندیشی مربیان هنری کانون استان ظهر روز یک شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ با حضور طاهره حمیدی مدیر کل استان به صورت مجازی برگزار شد.

مدیر کل کانون استان در ابتدای این جلسه با اشاره به اهم برنامه های سال ۱۳۹۸ گفت: در سال گذشته در زمینه‌های هنری حاصل تلاش مربیان کسب موفقیت‌هایی توسط اعضا در مهرواره های هنری در سطح ملی و بین المللی شد که این تلاش همکاران قابل تقدیر است.

حمیدی ضمن تاکید بر راهبردها و اهداف معاونت فرهنگی کانون ادامه داد : برنامه های سال جاری بر اساس این اهداف و ذیل آن اهداف استانی تدوین شده است و از مربیان هنری خواست با تعامل بیشتر با حوزه های کارشناسی و مسئولین مراکز زمینه حضور و مشارکت کودکان ونوجوانان در برنامه های پیش بینی شده و همچنین رویداد های ملی و بین المللی را بیش از پیش فراهم کنند.

وی در بخشی از سخنان خود به فعالیت‌های مربیان کانون در پیک امید مجازی پرداخت و افزود: مربیان کانون به ویژه مربیان هنری با تولید محتواهای خلاقانه به آرامش خانواده‌ها و همچنین پرکردن اوقات فراغت کودکان ونوجوانان در ایام شیوع بیماری کرونا کمک کردند که این فرصت توانمندی و ظرافت‌های کاری مربیان هنری را به خوبی نمایان کرد.

مدیر کل کانون استان ادامه تولید محتواهای به روز و مبتکرانه را از مربیان هنری خواستار شد و تصریح کرد: جذب و پایدار سازی اعضا از سیاست‌های اصلی و اصولی کانون در سال جاری خواهد بود و انتظار می‌رود مربیان هنری با استفاده از جذابیت های هنر با همراهی مسئولین مراکز زمینه حضور بهتر و پایدار سازی اعضا در مراکز را فراهم کنند.

وی با اشاره به اهمیت هنر در جذب، رشد و پرورش استعدادها گفت: انسان در سنین کودکی در آستانه شکل‌گیری شخصیت و هویت قرار دارد و هرچه را فراگیرد به خوبی در ذهن او باقی خواهد ماند؛ از این رو باید با استفاده از ظرفیت هنر به گونه ای عمل کرد که نسل جدید با میل و اشتیاق بیشتری آموزش ببینند و  باید با رشد خلاقیت که یکی از اهداف ارزشمند کانون است تلاش کنیم مهارت دیدن ، مشاهده و مهارت حل مساله را در اعضا پرورش دهیم .

حمیدی  در بخش پایانی خود عشق به کار و برنامه ریزی را از خصوصیات مربی موفق دانست و افزود، لازم است به منظور تشکیل ارتباط خوب و سازنده با کودکان ونوجوانان امروز مهارت‌های حرفه ای خود را ارتقاء دهیم .

در بخش پایانی این وبینار مباحث مربوط به انجمن‌های هنری مجازی استان، شیوه نامه‌ها و میزان حضور اعضا در مهرواره‌های کشوری توسط کارشناس آفرینش‌های هنری و همچنین مسئولان انجمن‌های هنری استان مطرح شد و به سوالات مربیان هنری مراکز استان نیز  پاسخ داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =