چهره ی کشوری عکس ایلام به بچه های عضو کانون آموزش عکاسی داد

کارگاه مجازی آموزش عکاسی با محوریت سوژه یابی و ارتباط با مفهوم و موضوع عکس با تدریس منوچهر تتری در کانون ایلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام، در ادامه سلسله کارگاههای هفتگی و منظم مجازی کانون ایلام،یک دوره کارگاه آموزش عکاسی با محوریت ارتباط با موضوع و سوژه یابی با تدریس منوچهر تتری از اساتید مطرح ایلامی و چهره ی کشوری هنر عکاسی  از طرف انجمن عکس کانون برگزار شد. در این کارگاه ابتدا کودکان ونوجوانان و مربیان پرسش های خود را مطرح می کردند سپس مدرس کارگاه به تک تک آنها پاسخ می داد و پس از آن تتری با بحث این که چگونه عکاسی را به تفکرمان پیوند دهیم و سوژه را نگاه کنیم و با نگاهمان سوژه یابی کنیم، به سوژه یابی و ارتباط با موضوع عکاسی پرداخت دربخشی دیگر از کارگاه نیز به نقد و بررسی عکس های بچه ها با دوربین حرفه ای و گوشی همراه پرداخت.این کارگاه که با استقبال بچه ها و مربیان روبه رو شد و در هفته های آینده نیز با حضور همین مدرس کارگاههای فرایندی مجازی برگزار خواهد شد و در صورت عادی شدن شرایط حضور بچه ها در مرکز این کارگاه در اینده به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

حال و هوای بهاری اردیبهشت در فضای فعالیت های مجازی کانون ایلام نیز خود را به رخ کشید  و کانون ایلام در زمینه فعالیت های مجازی ماهی پرکار را پشت سرگذاشت

منوچهر تتری،عکاس و پژوهشگر  با سوابقی مانند مدرس عکاسی در آموزشگاه های آزاد، سینمای جوان،خانه عکاسان ایران و دانشگاه علمی کاربردی،دبیر و داور بیش از ۲۰ جشنواره ملی و منطقه ای،برگزیده بیش از ۳۰ جشنواره ملی، بین المللی و منطقه ای،مولف کتاب "سورناوا"،سردبیر  نشریه برج و بارو و عضویت در شورای فرهنگ عمومی شهرستان دره شهر ، سال هاست که در عرصه ی عکاسی به خوبی کار می کند و اثار در خور ستایشی نیز ارائه داده است و همچنان پو.یا و فعال در این زمینه به فعالیت می پردازد.

بازار گرم فعالیت‌های مجازی کانون ایلام، ظرفیت استفاده از حضور چهره های کشوری  را نیز به انجمن‌ها وکارگاه‌های مجازی اضافه کرده و این روزها هر هفته به همت کانونی‌های ایلام شاهد چندین جلسه مجازی و کاربردی با حضورشاعران، نویسندگان، کارشناسان، قصه‌گویان و هنرمندان مطرح کشوری و استانی هستیم

کانون استان ایلام در راستای ارتباط با با بچه‌ها همگام با کانون کشور در برنامه پیک امید مجازی نیز حضوری پررنگ داشته و مربیان به صورت مجازی آموزش‌های خود را در این امداد فرهنگی برای بچه‌های توی خانه برگزار می‌کنند. در این حرکت جهادی تاکنون بیش از ۵۰۰ فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری انجام گرفته است. و بچه‌ها به صورت مجازی از آموزش نقاشی، کاردستی، شعر، قصه‌گویی، معرفی کتاب، دست‌سازه‌ها و کار با کاغذ و داستان مربیان استفاده می‌کنند.

بیست‌ودو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان به بچه‌های ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند که باشیوع کرونا و خانه‌نشینی کودکان ونوجوانان این فعالیت‌ها تا زمان رفتن کرونا و بازگشت به حالت عادی به صورت مجازی انجام می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =