مسابقه قصه‌گویی «قصه‌های آسمانی»

همزمان با ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، فراخوان مسابقه «قصه‌های آسمانی» در فضای مجازی منتشر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی این مسابقه قصه‌گویی برای گروهای سنی ۹ تا ۱۴ و ۱۴ تا ۱۸ والدین، مربیان از ۲۸ اردیبهشت شروع شده و تا اول  تیر ۱۳۹۹ ادامه می‌یابد.

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان ضمن اشاره به اهمیت بازیابی هویت دینی و توجه به قرآن و آموزهای آن گفت: قصه و قصه‌گویی بهترین مسیر برای ورود به دنیای کودکان است و از این مسیر می‌شود کودکان و نوجوانان را با قرآن که بزرگترین کتاب آسمانی و انسان ساز است آشنا کرد. خداوند در قرآن با انسان‌ها به زبان قصه صحبت کرده است و این خود گواهی بر اهمیت و جایگاه قصه و قصه‌گویی است.

زره‌ساز ابراز امیدواری کرد که با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قصه‌گویی با بهره‌گیری از داستان‌های جذاب و آموزه‌های بیشمار قرآن راه را برای علاقمندی و آشناسازی بیشتر کودکان و نوجوانان با این گنجینه معنوی می‌توان هموار کرد.

شایان ذکر است در جریان این فراخوان دبیرخانه قصه‌گویی پنج قصه از قصص قرآن را به زبان ساده برای گروه‌های سنی هدف آماده کرده است که از طریق فضای مجازی در اختیار عموم قرار می‌دهد. علاقمندان می‌بایست یکی از این قصه‌ها را انتخاب و به صورت صوتی و یا تصویری حداقل در ۳ دقیقه و حداکثر در ۵ دقیقه اجرا کرده و به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار تا ۱ تیر ۹۹ و تاریخ اعلام برگزیدگان ۳ تیر همزمان با ولادت حضرت معصومه(س)   می‌باشد. کودکان و نوجوانان می‌توانند از طریق پیام‌رسان دبیرخانه به شماره ۰۹۳۸۲۶۴۰۸۱۵ آثار خود را ارسال کنند.

در هر بخش به سه برگزیده جایزه و لوح تقدیر اهدا می‌گردد و آثار منتخب از رادیوی صدای خراسان پخش خواهد شد. جهت دریافت فایل قصه ها به سایت khrazavi.kpf.ir مراجعه فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =