کد خبر: 297179
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
شاعر کشوری میهمان بچه های بام ایران

مفاهیم ادبی و لطافت شعر می تواند مرزها را درنوردند و دهکده جهانی و صمیمی را شکل دهد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری، کبری بابایی شاعر محبوب حوزه ی کودک ونوجوان و کارشناس کانون کشور با حضور در انجمن مجازی شعر چکاوک مرکز بن که با حضور۳۰نفر از اعضا مستعد نوجوان در دورهمی مجازی این مرکز برگزارشد، درمدت ۲ ساعت سروده های اعضا را مورد نقد و بررسی قرار داد واز ویژگی های شعر خوب گفت.

وی در نقد اشعار اعضا با محور قرار دادن بحث خیال و تاثیر آن درخلق تصاویر بدیع و کشف شاعرانه به نوجوانان حاضر در جلسه گفت: مهم ترین کار شمابه عنوان نوجوان این است که با جهان پیرامون ارتباط بگیرید.

روح‌ ماجراجویی داشته باشید با توجه کردن به جزییات پیرامون و کشف رابطه های اشیا، پدیده ها و اتفاقات اطرافتان، تصاویر شعری تان را غنی کنید و نگاه شخصی خودتان را بسازید.
حرف های خودمان را بزنیم و برداشت های خودمان رابیان کنیم، این به شما کمک می کند که توانایی های درونی و خود واقعیتان را پیدا کنید.
خیال نیروی پرواز ذهن شماست و کمک می کند تا در فضاهای تازه بال بگشایید.  داشتن زبان مناسب برای بیان اندیشه، داشتن پایان بندی قدرتمند و غافلگیر کننده که موجب کشف جدید و لذت بخش برای مخاطب می شود. حفظ همراهی مخاطب تا پایان شعر با رها نشدن کلام، افزایش قدرت تصویرسازی در شعر، تاکید بر افزایش تجربیات در زندگی و سطح مطالعه وشعر خوانی برای اعضاء از نکات دیگر مطرح شده توسط این شاعر در جلسه بود.   
کبرا بابایی، متولد هشتم شهریور ۶۱در تهران است و کارشناسی فیلم سازی دارد.   شعرهایش در مورد کودکان و نوجوانان و زندگی و احساسات و تجربه‌های آن‌هاست.
فعالیت خود را از نوجوانی با عضویت در مرکز ۲۵ کانون پرورش آغاز کرد و اکنون نیز هم‌چنان با کانون ونوجوانان ادامه می‌دهد چون حس می‌کند خودش هم به دنیای آن‌ها نزدیک است.

مسوول صفحه ی «خودمانی»  در مجله ی کیهان بچه‌ها است. سردبیر نشریه ی فانوس، کارشناس روابط عمومی و هم اکنون کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تهران است.
خانم بابایی در کیهان بچه ها، سلام بچه‌ها، رشد، دوچرخه، باران، دوست و ... تقریباً هرجا که نشریه‌ای برای کودکان و نوجوانان چاپ شود در آنجا حضور دارد. آثار ایشان  کتاب هایی با نام: «ستاره‌ات گم شد »، «من آدم آهنی شدم»، «در برکه»، «در مزرعه»، «لباس غول گم شد»، «گاو سفید، گاوسیاه»، «شهری که راه افتاد»، «شکل های اطراف من»، «در بیابان»، «در قطب» از سوی ناشران مختلف منتشر شده است و یک کتاب با عنوان «من مترسکم همین!» در دست چاپ دارد.

فرزاد رحیمی مدیر کل استان با حضور در این جلسه خطاب به اعضا و مربیان حاضر در جلسه گفت: چقدر زود دنیای مجازی به دنیای واقعی ما تبدیل شد و چقدر مرزهای شیشه ای می توانند بی ریا و واقعی باشند. بویژه وقتی همکار و شاعری توانمند آن را صیقل داده باشد. احساس من این است که مفاهیم ادبی و لطافت شعر می توانند مرزها را درنوردند و دهکده ای صمیمی و جهانی را شکل دهند. نمونه ای از این دنیا را در مقیاس کوچکتر درگروه مجازی چکاوک مرکز بن مشاهده کردم.

با شروع فصل کاری مجازی، مربیان مراکز فرهنگی کانون استان چهارمحال و بختیاری با استفاده از ظرفیت های این فضا، فعالیت های خود را در بخش های مختلف با تشکیل و توسعه ی گروه های مجازی با اعضا همچنان ادامه می دهند. برگزاری انجمن های ادبی مجازی و حفظ ارتباط با اعضا پرورش یافته ی کارگاه های ادبی یکی از اقدامات مهم این برنامه است.
 
کارشناس مسوول فرهنگی، کارشناس ادبی، مربیان ادبی وجمعی از اولیا تربیتی دیگر میهمانان  انجمن بودند.
مسوول انجمن نشست ادبی انجمن چکاوک  را فاطمه آذری مربی ادبی بر عهده دارد 
اعضا با استقبال از اولین نشست مجازی به صورت صوتی و نوشتاری با میهمان انجمن به بحث و گفت وگو پرداختند. پاسخ به سوالات تخصصی اعضا از دیگر قسمت های این نشست بود.

این نشست مجازی روز شنبه ساعت ۱۸ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =