انجمن ادبی مجازی آینه‌های ناگهان کانون گتوند برگزار شد

انجمن ادبی مجازی آینه‌های ناگهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند با حضور حسین قربانزاده خیاوی، نویسنده کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، حسین قربانزاده خیاوی نویسنده کودک و نوجوان در این نشست که موضوع آن «شخصیت‌پردازی در داستان» بود؛ اعضای داستان‌نویس این انجمن ادبی را با چگونگی خلق یک شخصیت خوب و جذاب آشنا کرد.

در این کارگاه ادبی مجازی، اعضا شرکت‌کننده، به دلایل ماندگاری یک کتاب یا داستان از دیدگاه خود اشاره کردند و داشتن شخصیت جذاب را یکی از دلایل اصلی مانایی اثر در ذهن مخاطب دانستند.

نویسنده کتاب روی سیم تار در ادامه با ارائه مثال‌های مختلف از شخصیت‌های جذاب داستان‌ها از اعضا خواست دلیل این جذابیت‌ها را بیان کنند و  اعضا شرکت‌کننده هر کدام به موارد محبوبیت شخصیت‌ها اشاره کردند و بحث ادامه یافت تا اعضا خود به ساخت شخصیت جذاب پرداختند.

او در بخش دیگری از این کارگاه  راه‌های ساخت یک شخصیتِ گیرای داستانی را بیان کرد و از اعضا خواست با افزودن خصوصیات ویژه به آدم‌های اطراف خود و تلفیق و جمع کردن چند ویژگی خاص در یک نفر، شخصیت مدنظر خود خلق کنند.

این کارگاه یک و نیم ساعتِ با ارائه تمرین برای ساخت شخصیت به پایان رسید.

حسین قربانزاده خیاوی، عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان هم‌اکنون مربی ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تبریز در استان آذربایجان شرقی است.

از او کتاب‌های عزیزتر از خوشه، آب و زنجیر، روی سیم تار، آتش و پرواز لاک‌پشت‌ها، رد انگشت‌های اصلی، بر بلندای گودال و... چاپ شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =