نامزد جایزه‌ی آسترید لیندگرن در سال ۲۰۲۰ میهمان سیزدهمین نشست انجمن ادبی آفرینش استان همدان شد

سیزدهمین نشست انجمن مجازی آفرینش استان همدان با حضور محمدرضا شمس، نویسنده‌ی توانا و مطرح کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، سیزدهمین انجمن ادبی مجازی با حضور بهناز ضرابی‌زاده مدیرکل کانون استان، معصومه ابراهیمی‌هژیر معاون فرهنگی، اعضا و مربیان انجمن‌ها و مراکز شهرستان‌های ملایر، فامنین، رزن، قروه، مریانج و همدان آغاز شد.
این برنامه با پیام خیرمقدم مدیرکل کانون استان به محمدرضا شمس و نویسندگان جوان کانون آغاز شد.

در ادامه داستان‌های «مرده» از تینا چهاردولی از انجمن ملایر، «یک متر زندگی» از محیا سهیلی انجمن رزن،  «پارمیدا»  از فرناز مجیدی انجمن همدان،  «خوش قدم» از کیمیا کامرانی انجمن همدان و در نهایت داستان «او با عشق زنده است» از فائزه نادری از مرکز مریانج توسط خالقان آثار در فایل‌های صوتی و به شکل مکتوب ارائه و توسط اعضا، مربیان و محمدرضا  شمس مورد نقد و بررسی قرار گرفت. موضوعاتی از قبیل؛ جسارت در انتخاب موضوع‌های متنوع و حساس، انتخاب عنوان مناسب برای آثار به منزله‌ی شناسنامه‌ی اثر، انتخاب راوی مناسب و هماهنگ با موضوع داستان، تعیین هدف برای داستان‌ها، رعایت روابط علی و معلولی و هم‌چنین توجه به طنز موقعیت، طنز کلامی و طنز فیزیکی در داستان‌های طنز و نیز شخصیت‌پردازی مناسب و بسیاری از موارد دیگر در حوزه‌ی داستان‌نویسی و عناصر داستان موضوعاتی بود که توسط منتقدین و میهمان نشست مطرح و درباره‌ی آنها گفتگو شد.
نکته‌سنجی و توجه به جزئی‌ترین مسائل در نقد داستان اعضا از سوی میهمان برنامه تا حدی بود که بهناز ضرابی‌زاده در فواصل نشست با ارسال پیام از توجه و تعهد ایشان تقدیر کرد و از اعضا نیز درخواست کرد، این توصیه‌های ارزشمند را نه‌تنها به گوش جان بپذیرند بلکه ثبت و ذخیره کنند تا به وقت نیاز از آنها بهره ببرند.

لازم به توضیح است در این نشست  ۴۵ عضو انجمن استان شرکت داشتند که بیش از ۳۰ نفر از آنها به صورت برخط و آنلاین فعالانه در نقدها و گفتگوها مشارکت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =