بازدید مجازی اعضاء کانون پرورش فکری استان اصفهان از موزه ها و میراث فرهنگی/موزه ها نقطه عطفی برای انتقال اهداف فرهنگی به کودکان و نوجوانان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در روز ۲۹ اردیبهشت به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی به بازدید مجازی تعدادی از موزه های ایران پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، دکترسید محمد قلمکاریان با بیان اینکه میراث فرهنگی ایرانی دربرگیرنده میراث ملموس و ناملموس و دارای تاریخچه چندهزار ساله است، گفت: برای حفظ این میراث نیاز است در کودکان مان دیدگاه صحیحی نسبت به میراث فرهنگی کشور ایجاد شود.

وی افزود:اگر کودکان تحت تاثیر آموزش هایی که در کودکی نسبت به حفظ میراث فرهنگی کشورشان قرار گرفته باشند، رفتارشان با اشیای تاریخی در موزه ها و بناهای تاریخی متفاوت خواهد بود و اگر در حوزه فرهنگی کشور نقشی داشته باشند از مصالح ناملموس و ملموس میراث فرهنگی در کارهای شان استفاده می کنند و دیگر سراغ موضوعات و سوژه های فرهنگی کشورهای بیگانه نمی روند.

قلمکاریان با اشاره به موزه ها که بهترین مکان برای یادگیری میراث فرهنگی  کودکان و نوجوانان است،بیان کرد:موزه ها با انتقال اهداف فرهنگی به کودکان و نوجوانان، در پیوند نسل حاضر با میراث و فرهنگ گذشتگان و القاء حس ریشه دار بودن نقش مهم خود را ایفا کرده و موجب افزایش اعتماد به نفس، احترام به فرهنگ، زبان، هنر و اندیشه در جامعه می شوند.

وی ادامه داد:کودکان و نوجوانان با تاثیر پذیری از سوژه های فرهنگی کشور در حوزه های موسیقی،شعر و آواز های های اصیل،کودکان شان را با نواها و لالایی های برگرفته از زبان مادرانشان بزرگ می کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان عنوان کرد: این فعالیت با هدف شناخت هویت ملی، الفت به فرهنگ بومی و جلوگیری از ترغیب به فرهنگ های نامانوس، تعامل سازنده با موزه ها، سایت های تاریخی و جلوه های میراث فرهنگی کشورمان و گرامیداشت گنجینه های فرهنگی و تاریخی انجام شد.

سید محمد قلمکاریان با بیان اینکه با وجود شیوع بیماری کرونا و ایجاد مشکل در اجرای برنامه های فیزیکی و حضوری،برنامه های کانون در بخش های مختلف تعطیل نیست اند،اظهار کرد:در این تور مجازی و آنلاین اعضاء کانون روز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه از راه دور با موزه های هنری، تاریخی، علمی و تخصصی آشنا شده و ضمن تبادل اطلاعات به بحث و گفتگو در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =