جاذبه ای به قدمت کودکی ها و نوجوانی های چندین ساله در مرکز فرهنگی هنری بیجار

وقتی به مرکز فرهنگی هنری بیجار پا می گذارم جاذبه ای فرای هر چیز دیگری مرا به انتهای سالن مطالعه می کشاند، جاذبه ای به قدمت کودکی ها و نوجوانی های چندین و چند ساله، حسی عجیب که وادارم می کند تمام قد بایستم و قدردان تلاش های ارزشمند همکاران این مرکز باشم.

کتابخانه های کانون زنده اند تا زمانی که کودکان و نوجوانانمان در لابه لای صفحات کتاب هایشان به دنبال تجربیات جدید می گردند و در پی کشف دنیای خاص خودشان هستند.در مرکز فرهنگی هنری بیجار علاوه بر کتاب های موجود در قفصه ها، خاطراتی ماندگار نفس می کشند که یک دنیا حرف با تو دارند. دوستان صمیمی سال ها قبل که حالا ورق زدن و خواندن آن ها به اهل مطالعه حس و حالی تازه را می بخشد و به مخاطبان امروزش دنیایی جدیدتر تا به جد به اهمیت این جمله واقف شویم که ستون تمدن، کتاب و مطبوعات است.

در مرکز فرهنگی هنری بیجار و به تلاش همکاران دلسوز مخزنی از نشریات سال های دور تا اکنون فراهم آمده است. نشریانی نام آشنا همچون گل آقا ، بچه ها سلام و رشد دانش آموز.

می توانی توی این اتاقک کوچک که خود جهان بزرگی به دنیاهای ناشناخته است، روی صندلی بنشینی و به این نشریات سری بزنی. می توانی لابه لای صفحاتش به دنبال نشانه هایی از کودکی یا نوجوانی خود بگردی یا در مسیر تجربه های جدیدتر آن ها را به بچه ها معرفی کنی تا نوری دوباره از واژگان و مفاهیم آن ها بر زندگی نسل امروز بتابد.

و این جاست که باز هم به عمق اندیشه از جملاتی فرو می روی که به واقع کانون را بسیار شامل می شود. جمله ای که می گوید دانشگاه واقعی جایی است که مجموعه ای از کتاب در آن جمع آوری شده باشد. از این دست خاطرات ناب در کانون پرورش فکری کم نیست.

ارزش گذاری بر هر آن چه در راستای تعالی فرهنگ و تمدن ما نقش دارد قابل تقدیر است.این گنجینه سازی در مرکز فرهنگی هنری بیجاراز سال ها پیش و با تلاش ارزشمند همکار بازنشسته مان پروین دربانی آغاز شد و امروز با مستند سازی نشریات، مجلات و نشریات جدیدتر به تلاش مجدانه و دلسوزانه ی سید یاسر هاشم زاده ادامه دارد. هدف از این کار علاوه بر امکان افزایش دانش و بینش از نسلی به نسلی دیگر است. در ساخت الگوهای ذهنی نیز برای کودکان ونوجوانان تأثیرگذار است.

این گنجینه ی ارزشمند علاوه بر مربیان کانون و اعضا، مورد استقبال والدین نیز قرار گرفته که به شوق می نشینند و همچنان که لبخندی بر لب دارند با شور آن ها را تورق می کنند.

وقتی پای صحبت های هاشم زاده می نشینی خوب تر خط و خال دوست های قدیمی را به تو می نمایاند و یکبار که در این زمینه گفت و گو می کردیم ، گفت : هر کتابی، هر نشریه و مجله ای یک رنگی دارد و و قتی وارد زندگی ما و کودکان ونوجوانان می شوند دنیای متفاوتی را برایمان هدیه می آورند.مجموعه ی این رنگ ها را که در کنار هم می گذاری، هم از تماشایان لذت می بری و هم از چندباره خوانی شان.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =