کارگاه مجازی «ایده پردازی و خلق ایده» در کانون آذربایجان‌غربی

دومین کارگاه مجازی انجمن هنرهای نمایشی «حوزه جنوب استان» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی با موضوع «ایده پردازی و خلق ایده» عصر روز پنج‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی در این نشست مجازی که با حضور علیرضا آقایی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان ایلام به عنوان مدرس کارگاه برگزار شد بیش از ۶۰ نفر از اعضای انجمن هنرهای نمایشی حوزه جنوب استان حضور داشتند.

آقایی در ابتدای جلسه، ایده را یکی از مهمترین ارکان خلق هر اثر هنری یا صنعتی عنوان کرد و دقت در زندگی و بهتر دیدن دنیای پیرامون زندگی را گامی مؤثر در راستای خلق ایده و ایده پردازی معرفی کرد.

وی افزود: موضوعاتی که بر گرفته از خاطرات ما در جریان زندگی یا حتی حاصل تأمل و دقت نظر در زیست حشرات و جانوران است می توانند ما را در کشف ایده کمک کنند.

مدرس دوره در بخش دیگری از مبحث ایده پردازی در خصوص ایده‌ صلح و دوستی در خلق اثر نمایشی خود با عنوان "درخشنگ" مطالبی را ارائه کرد و بر لزوم تحقیق، مشاوره با نویسندگان و مطالعه کتب مختلف در امر ایده پردازی تأکید کرد.

آقایی در بخش پایانی این کارگاه مجازی از اعضا و مربیان خواست تا با نگارش ایده های خود، زمینه بحث و پرسش و پاسخ را برای مشارکت حاضران در کارگاه و حصول نتیجه ای مطلوب در امر نمایش فراهم کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی همزمان با شیوع ویروس کرونا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در تمام حوزه‌های فرهنگی، ادبی و هنری سراسر کشور در بخش‌های مختلفی از قبیل نمایش عروسکی، نقاشی، کاردستی، شعر، قصه‌گویی، سرود و ... اعضای کودک و نوجوان کانون استان را تحت پوشش فعالیت‌های مجازی خود قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =