بهره گیری از نیروهای داوطلب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اجرای برنامه ها در مناطق مختلف

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: باید از ظرفیت افراد جهادگر و داوطلب برای اجرای برنامه ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف به ویژه مناطق روستایی بهره برد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، دکترسید محمد قلمکاریان در دومین نشست هم اندیشی مسوولان مراکز کانون که به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور معاون فرهنگی اداره کل کانون و جمعی دیگر از کارشناسان اداره کل در اولین روز از خرداد ماه برگزار شد با بیان اینکه شبکه سازی یکی از اولویت های اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در تمام شهرستان ها است اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های هنرمندان، مدیران ادارات و سازمان ها در سطوح مختلف، جهادگران فرهنگی، هنرمندان و فرهیختگانی که در گذشته عضو کانون بوده اند و دیگر افراد نخبه در زمینه های علمی، فرهنگی، ادبی و هنری برای شبکه سازی در قالب طرح همیاران افتخاری و استفاده از آنان در راستای سیاست های کانون پرورش فکری امسال از جمله اولویت های اصلی کانون در استان اصفهان است و شبکه سازی یکی از اولویت های اصلی کانون محسوب می شود.

وی ادامه داد: همچنین باید از مربیان افتخاری که شامل افراد جهادگر داوطلب هستند برای اجرای برنامه ها در مناطق مختلف به ویژه مناطق روستایی و محروم توسط مراکز کانون پرورش فکری استفاده شود و شناسایی و ایجاد تعامل با آنان برای اجرای برنامه های کانون از جمله وظایف اصلی مراکز کانون در سراسر استان محسوب می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به ضرورت وجود گروه سرود قوی و باکیفیت در مراکز ثابت شهرستان ها اضافه کرد:باید در کلیه مراسم ها گروه های سرود با برند کانون حضورداشته و به اجرای برنامه بپردازند.

سید محمد قلمکاریان در ادامه گفت: ایجاد مراکزی از جمله مرکز علوم، مرکز هنرهای نمایشی، مرکز هنرهای تجسمی و مرکز هنرهای سینمایی در کلیه مراکز کانون پرورش فکری استان با استفاده از نخبگان و فعالان هر حوزه یکی دیگر از اولویت های کانون در سال جاری است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت مراکز کانون پرورش فکری از روز 6 خرداد ماه با رعایت کلیه شیوه نامه های بهداشتی عنوان کرد:همچنان آموزش های مجازی ادامه دارد و کلیه مسوولان باید از این ظرفیت به بهترین شکل بهره برداری بکنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه به تشریح دیگر برنامه های مهمی که باید توسط مراکز کانون در سال 99 اجرا شوند اشاره کرد و گفت:  اتتظار می رود حداقل  20 درصد از جمعیت دانش آموزشی هر شهرستان در مراکز کانون عضو باشند و امانت کتاب نیز 100 درصد افزایش پیدا کند همچنین جوایز کسب شده در جشنواره های بین المللی باید در سال جاری توسط اعضاء کانون دو برابر شود.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در جشنواره ها و مهرواره حداقل 20 درصد از جمعیت دانش آموزشی استان باشند.

سید محمد قلمکاریان در ادامه به اجرای برنامه های مشارکتی در شهرستان و استفاده از ظرفیت های تمام دستگاه و هنرمندان اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه نذر کتاب ویژه کودکان و نوجوانان برای استفاده در کتابخانه و واحدهای سیار نیز باید به صورت جدی توسط مسوولان مراکز پیگیری و انجام شود و اجرای این برنامه ها در ارزشیابی مراکز جایگاه ویژه ای دارند.

وی در ادامه به دیگر طرح هایی که از امسال قرار است به صورت ویژه در مراکز کانون اجرا و پیگیری شوند اشاره کرد و گفت: طرح تربیت نخبگان فرهنگی و هنری در حوزه کودکان و نوجوانان با هدف  شناسایی کودکان و نوجوانان نخبه و ایجاد فضایی به صورت ویژه برای رشد و شکوفایی استعدادهای آنان و همچنین اجرای طرح تربیت مربیان فرهنگی، هنری و ادبی نیز از جمله طرح هایی هستند که باید در کلیه مراکز به صورت کاملا جدی و قوی پیگیری و اجرا شوند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه به برنامه ریزی جهت افزایش تعداد واحدهای سیار برای اجرای برنامه های پیک امید در استان اشاره کرد و گفت: با همکاری و مساعدت  خانم فضلی مدیر کل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری نامه ای به کلیه فرمانداران استان جهت همکاری برای افزایش این واحدهای سیار ارسال شده است و امیدواریم که با همکاری فرمانداران و پیگیری مسوولان مراکز امسال شاهد ایجاد حداقل هفت واحد سیار در استان باشیم.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =