نقش رسانه ها در کاهش و افزایش آسیب های اجتماعی

هیئت اندیشه ورز مسائل اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد نقش رسانه ها در کاهش و افزایش مسائل اجتماعی را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در نشست هیئت اندیشه ورز مسائل اجتماعی استان که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این اداره کل برگزار شد دکتر جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: در حال حاضر رسانه به عنوان یکی از ابزارهای تاثیر گذار، تاثیر شگرفی بر رشد و توسعه اجتماعی دارد و باید به شکل یک نهاد به آنها نگاه کنیم که این نهاد کارکرد هایی دارد و این رسانه را ما باید از نظر محتوا تامین کنیم.

وی اظهار داشت:امیدوارم رسانه های جمعی با کمک نخبگان و فرهیختگان در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی به این استان کمک نمایند. 

حجت الاسلام والمسلمین میر محمدی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این نشست به  نقش رسانه ها در جامعه پذیری افراد اشاره کرد و گفت: رسانه ها می توانند با نقدهای منصفانه به بهبود روند  مسائل اجتماعی کمک کنند.
وی تاکید داشت: در جلسات آتی  دستگاه‌های اجرایی که به نوعی با این رسانه ها در ارتباط هستند استفاده شود و برنامه عملیاتی برای این موضوع تدوین گردد. 

کبری اخلاقی نیا مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  نیز در این نشست افزود: رسانه ها به عنوان شمشیر دو لبه در کاهش و کنترل آسیب ها نقش بسزایی دارندو با تحلیل، نقدهای منصفانه، تخصصی و علمی، می‌توانند در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی موثر و از طرفی با ارائه اطلاعات و نقدهای غیرکارشناسی در افزایش این آسیب ها سهیم باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =